Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Prawa autorskie a konkursy

morzon
16-06-2011, 16:51
Tak jak w temacie (może nieprecyzyjnie) - gdzieś na forum chyba czytałem, że pomimo, że w regulaminach konkursowych zaznaczają, że biorąc udział udziela się organizatorowi wszelkich praw itp - np "Uczestnik Konkursu poprzez udział w Konkursie jednocześnie wyraża zgodę na bezpłatne i bezwarunkowe i bezterminowe przeniesienie majątkowych praw autorskich do swoich Fotografii na rzecz Organizatora i Współorganizatora na następujących polach eksploatacji" (i dalej wymieniają) ale tak naprawdę to nie działa w ten sposób.

Jak to jest? Wyślę foty, zaakceptuję regulamin i to tak działa? Mogą ze zdjęciami robić co chcą? Powielać, wykorzystać w reklamach, plakatach itd? Czy musi być na to osobna umowa z przeniesieniem tych praw?

PS Sorki, może wypowiadam się dość niezrozumiale, ale nie znam się na tym kompletnie i pewnie mylę trochę pojęć ;)

tomitom
16-06-2011, 18:38
Prawo autorskie jest niezbywalne, prawo majątkowe tak. Polska to najbardziej #### państwo na świecie - tutaj rozprawy sądowe wygrywają ludzie przy kasie a nie Ci po których stronie jest prawda. Radzę olać albo zacisnąć poślady i słać swoje foty. Powinno się wymagać bezwzględnie formy pisemnej ale Polska to bardzo...

miron19j
16-06-2011, 19:04
Radzę olać albo zacisnąć poślady i słać swoje foty. Powinno się wymagać bezwzględnie formy pisemnej ale Polska to bardzo...
ale przecież zgłoszenie udziału w konkursie jest taką formą umowy. I albo się zgadzasz na warunki albo nie. Nie musi być spisywana specjalna umowy między uczestnikiem a organizatorem.
Tak samo, jak kupienie/skasowanie biletu jest umową między pasażerem a firmą transportową. Pasażer kupuje bilet - firma go wiezie.

pewex
25-06-2011, 16:54
Art. 53 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych