Zobacz pełną wersję : D3100 Jak działa dalmierz
adrian8308
16-06-2011, 11:40
Witam!
T mój pierwszy post na tym forum. Jeżeli chodzi o fotografie to jestem początkującym amatorem, wiec proszę się nie denerwować jak będę zadawał proste pytania:)
Chodzi mi o dalmierz w NIKONIE D3100 nigdzie w instrukcji nie jest napisane jak się nim posługiwać, jak odczytać wartości które on wyświetla, sa to kreseczki na plusie lub na minusie co oznacza taka jedna kreska na plusie lub 3 na minusie?
Ten sam wskaźnik służy do ekspozycji i kompensacji ekspozycji, może mi ktoś wytłumaczyć jak to działa i jak z tego korzystać?
Kamil Wolski
16-06-2011, 11:47
Przeczytaj instrukcję jeszcze raz.. To nie jest dalmierz.
Art Erie
16-06-2011, 11:51
To nie jest dalmierz, a "drabinka" ekspozycji wyskalowana w EV ( skok co 1/3EV ). Służy do ustawiania ekspozycji i/lub wprowadzania korekty.
O dalmierzu w instrukcji nic nie piszą, bo w D3100 takiego nie ma (inny typ sprzętu)
adrian8308
16-06-2011, 11:54
Dziwne bo w menu aparatu jest funkcja wył lub wł. dalmierz dlatego pytam.
Art Erie
16-06-2011, 11:59
Nie mam tego body, ale zapewnie chodzi o FOCUS czyli ustawienie ostrości (automatyczny/manualny); tak to przetłumaczyli ;)
"Drabinka" ekspozycji nie ma z tym nic wspólnego.
adrian8308
16-06-2011, 12:21
Jeżeli to drabinka ekspozycji to napiszcie jak ona działa bo w instrukcji naprawdę nic o tym nie napisali.
Wiem tyle ze jak wskaźnik pojawia się po lewej stronie czyli na minusie to ostrość jest ustawiana przed obiektem, a jak na plusie to odwrotnie.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi bo na przykład wybieram jakiś obiekt ostrze na niego jest wyraźny a sakla pokazuje max na minusie.
Kamil Wolski
16-06-2011, 12:28
I dlatego nie kupuje się lustrzanki jak się nie ma pojęcia o fotografii...
Poczytaj o podstawach - czas naświetlania, przysłona, ISO, autofocus, etc. I nie mów, że czytałeś instrukcję, bo właśnie wychodzi fakt, iż jej nawet nie dotknąłeś.