Zobacz pełną wersję : Z Canona na Nikona
nieludzki
15-06-2011, 14:34
Witam. Fotografuję od około 15 lat - zawsze Canonem. Nikona trzymałem w łapkach (chyba d60) przez kilka minut.
Obecnie posiadam dwa body (CROP i FF) oraz szklarnię w ilości około 8 obiektywów, dwie lampy systemowe i takie tam.
Fotografuje głównie widoczki, portrety, ptaszki oraz śluby. No i z tego ostatniego zawodowego zajęcia (śluby ) chcę/muszę zrezygnować co pociągnie za sobą sprzedaż Canona 5D MkII. Wpadło mi do głowy że może by pójść dalej i wyprzedać cały system C.
Więc tu się rodzi pytanie - jakie body pod CROP'a i jakie szkiełka by zaspokoić się w kwestii widoczków, ptaszków i okazjonalnych portretów. Kasa jaką mogę przeznaczyć na ten cel to 10-12 tyś przy czym raczej wolę kupić sprzęt używany i w przypadku body jakieś słabsze by większość funduszy przeznaczyć na obiektywy. w Canonie najdłuższy obiektyw jaki posiadam to 400/5.6, najkrótszy 15-30 Sigma.
A - dodam że w systemie Nikona jestem zielony.
Bez sensu - sprzedaj piątkę i kup sobie lepszy canonowski crop np 7d - po kij sprzedawać cały canonowski syf i w to miejsce kupować nikonowski syf?
marszull
15-06-2011, 16:50
pomysl bez sensu
na takiej wyprzedazy/kupnie zawsze sie traci (finansowo)
zrob tak jak radzi tomitom
Tomek Konopka
15-06-2011, 16:52
3-ci co gada tak samo :)
Kundzior
15-06-2011, 17:01
4-ty popierający przedmówców.
A ja bym w ogóle nie sprzedawał 5-tki. Do widoczków będzie super, do portretu też, a do ptaszków to se sam "kropniesz" ;). Co najwyżej zrobiłbym przegląd szklarni i posprzedawał to co uznasz za zbędne.
A jak już się uprzesz na sprzedaż to też pozostałbym przy C 7d
Jeszcze raz ja :)
Całkiem nie na tema. Dlatego nie linczujcie. To takie moje przemyślenie co by było gdybym...nie zarabiał na fotografii to bym z chęcią kupił Sony A850/900.
Endriu129
15-06-2011, 17:46