Zobacz pełną wersję : D80 - czarna plama
Witam!
Pierwszy post, wiem, ze to niegrzeczne, ale trochę się zmartwiłam, szczerze mówiąc.
Korzystam z NIkona D80, trzy lata, ok. 18k zdjęć przebiegu, obiektyw AF Nikkor 50mm, 1:1.8 D
Przy zdjęciach robionych z wyższą wartością przysłony (powyżej 18 ) i długim czasem naświetlania w rogu pojawia się czarna plamka. Nie znam się dobrze na aparatach, dopiero się wszystkiego uczę, ale spanikowałam.
Pomocy! Co ta plamka oznacza?
http://imageshack.us/photo/my-images/823/dsc9720.jpg/
D_Z_I_A_D_E_K
12-06-2011, 21:10
babol na matrycy
w sensie tylko matryca do czyszczenia? uff...
D_Z_I_A_D_E_K
12-06-2011, 21:22
tak podnies lustro i dmuchaj :)
och, to było czarujące ;)
Plamka na przedramieniu dziewczyny?
Babol, albo i nie. Babole to raczej rozmazane plamki. Przymknąć mocno przysłonę i zrobić zdjęcie jasnej ściany.
Będzie lepiej widać.
Zdjąć szkło, podnieść lustro, zerknąć do komory. Jeżeli to babol, to powinien być widoczny gołym ;) okiem.
Tylko nic w środku nie dotykać! Zaopatrzyć się w gruszkę bez talku w aptece /koszt ok. 4-6 zł/.
Zdjęć obiektyw, podnieść lustro, komorą w dół, ostrożnie podmuchać, uważać, aby nie dotknąć matrycy!.
Jak babol to wydmuchasz.
Okej, dziękuję Wam bardzo :) Jutro zbadam, czy da się to wydmuchać spod lustra. A jeśli to nie jest brudek? Strasznie jest toto ciemne jak na kawałek kurzu...
może być plamka oleju ;) wrzuć tu fotkie ;)
i nie martw się to się leczy :)
Michal_C
12-06-2011, 21:54
kokaina, najpierw zrób zdjęcie. Przysłona maksymalnie przymknięta (50 chyba ma 22) czas 1/20. Niebo. Takie błękitne. Strzel zdjęcie i pokaż tu znów.
Ja mam wątpliwości, że jest to brud na matrycy.
Pozdrawiam
Nie ważne co to - ważne abyś nie kombinował samodzielnie! Zrób zdjęcie /ściana, niebo, chodzi o jasne, jednolite tło/ i wstaw na forum.
Wiele lat temu na forum był orzeł, co strzelał do baboli z wiatrówki ;)
Zerknij do komory. Może babola zobaczysz. Tylko nie dotykaj go!
chrupkus
15-06-2011, 19:48