Zobacz pełną wersję : Optyka na wakacje.
Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Nikona D90 z obiektywem AF-S DX 18-105mm VR.
Chciałbym dokupić optykę stałoogniskową albo szerokokątną...
Pytanie co mam wybrać i co oznaczają te dziwne symbole przy optykach. W sklepie mogą mnie naciągnąć, bo jestem zielony. Gdzie mam czerpać wiedzę? Niestety fotografika to moje nowe hobby i jestem totalnie zielony w tej kwestii....
Co chciałbym fotografować? Architekturę oraz budynki oraz obiekty inżynierskie...
Nikkor 50mm F/1.8
Nikkor AF 50mm f/1.8 D
Nikkor AF 50mm f/1.4 D
Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G
Czym się różnią te obiektywy? Znalazłem je na www.ceneo.pl naturalnie spora różnica w cenie i waha się ona od 550 zł aż do ponad 1300 zł...
Prostym językiem co oznacza to F/1.8 ?
AF?
AF-S? Co to jest?
Po czym poznać, że obiektyw jest jasny??
Witam.
ile razy średnica obiektywu jest mniejsza od ogniskowej
AF?
AF-S? Co to jest?
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=12314
AF-S - obiektyw z silnikiem SWM (przyspiesza AF)
a co to daje?
Art Erie
07-06-2011, 12:15
[...]Chciałbym dokupić optykę stałoogniskową albo szerokokątną...?
Jedno nie wyklucza drugiego; obiektyw może być stałoogniskowy lub zmiennogniskowy (zoom). Do tego szerokokątny ogniskowa mniej niż 50mm; standardowy =50mm, lub tele czyli więcej niz 50mm. tutaj musisz zwrócic uwagę na oznaczenia na obiektywie, które zawsze podawane są dla "pełnej klatki", czyli matrycy FF. Jeśli używasz matrycy DX (Nikon D90 i wiele innych), to musisz użyć mnożnika (tzw. "crop") 1,5x50mm (czyli dla DX 50mm będzie krótkim tele, a standardem 35mm).
Duża litera F oznacza otwór przesłony; mała wartość - duży maksymalny otwór przesłony (mała głębia ostrości, w skrócie mała GO) i analogicznie wysoka liczba F - mały otwór przesłony; duża GO.
Jasny obiektyw = mała liczba F.
AF - to oznaczenie auto focusa ( automatyczne ustawienie ostrości ), jest bardzo dużo tych oznaczeń i każdy producent używa swoich ;)
Na początek zapoznaj się z forum