PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o porady, opinie i krytykę :)

Qlanto
23-05-2011, 18:03
Witam, mam na imię Piotr. Jestem tutaj świerzakiem, chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy odnośnie fotografii i robienia zdjęć.

W całą tą zabawę wkręcił mnie kuzyn, zaraził mnie od razu, kiedy zobaczyłem jak wali fotki rodzince, na imprezie.
Też chciałem mieć właśnie taki aparat, też chciałem robić zdjęcia i co za tym idzie musiałem czytać, dowiadywać się itp.

Po jakimś tam "X" czasie zakupiłem pierwszą lustrzankę, jest nią Nikon D5000. :) Wybór padł właśnie na nią, gdyż wyczytałem, że jeśli jestem fotoamatorem to na pewno będzie wystarczająca, a po upływie czasu, jeśli jeszcze będę zakochany w fotografii, kupię sobie coś lepszego.
Nie ukrywam, że początki są trudne, nie kumałem większości funkcji jakimi dysponował owy NIKON.
Niedługo potem zakupiłem do niego obiektyw NIKKOR 18-105 VR, potem filtry UV i polaryzujące, torbę itd.

Właśnie niedawno zakupiłem swoją lampę błyskową SB-900… heh, pewnie ktoś sobie pomyśli, że po co mi właściwie taka lampa jak jestem amatorem, ale pomyślałem, że lampy pewnie już długo nie zmienię więc kupiłem — i dobrze.

Teraz mam takie pytanie, panowie oraz panie, użytkownicy marki NIKON.
Jak zacząć? Co zrobić? Jak to ugryźć?
Chciałbym robić zdjęcia przede wszystkim ludziom, oraz zwierzętom.
Czytam mnóstwo forów, instrukcji, poradników, ale w dalszym ciągu uważam że […] guzik [swider: kolega chyba się zapędził] wiem.

Niedługo mam wesele kuzynki na którym chciałem porobić zdjęcia, którymi też chciałbym się pochwalić — pewnie sami wiecie jak to jest. Co muszę zrobić? Czy muszę zainwestować w jakiś program do obróbki zdjęć? Jaki najlepiej proponujecie, dla takiego laika jakim jestem ja?
Aha i chciałbym sobie zakupić jakiś obiektyw do 1200 zł, oczywiście z VR — myślałem nad NIKKOREM 50-200?
Zaproponujcie cokolwiek, poradźcie mi co muszę zrobić, czy mam się udać na jakieś kursy dla początkujących?