Zobacz pełną wersję : Metz 58 I czy Mezt 58 II
Witam wszystkich serdecznie,
Czytam to forum od prawie 2 lat ale do tej pory wszystkie informacje znajdowałem bez zakładania nowych wątków.
Tym razem niestety nie mam jasnego zdania więc poproszę doświadczonych kolegów o podanie mi różnic między tymi lampami (metz 58 wersje I i II).
Proszę o szczegółowy opis różnic gdyż jestem laikiem w tej sprawie (to będzie zakup pierwszej mojej lampy) i nie za bardzo się w tym temacie orientuję. Więc jeśli odpowiadasz, że jeden odsługuje TTLx a drugi TTLxy proszę napisz również o co chodzi.
Różnica w cenie jest całkiem spora (jestem amatorem) więc na razie jestem za kupnem I wersji. nie chcę jednak wtopić stąd moje pytanie. Dla mnie ważne jest aby lampa miała dobry tryb auto, dawała powtarzalne błyski i była "perspektywiczna". Mam tu na myśli żebym nie musiał kupować innej za rok czy dwa.
Na koniec jeszcze proszę w jakich okolicznościach Metz 58 pokaże swoją przewagę nad Metzem 50. Wiem, że 50 nie ma trybu Master i jest słabszy ale w jakich okolicznościach amator potrzebuje silniejszej lampy.
Dziękuję za cierpliwość i proszę o radę.
Aaaaaaaa i na koniec. Mam D80.
Karol
dominikpl72
18-05-2011, 15:49
1. W tytule pytasz o Metza 58 I (jak rozumiem Metza 58 AF1) i Metza 58 II (jak rozumiem Metza 58 AF2). W treści posta wymieniasz Metza 58 i Metza 50.... to inne lampy i inne różnice.
2. Jeśli uważasz, że którakolwiek z tych lamp za 2 lata "będzie do wymiany" to znaczy, że nie czytałeś nawet podstawowych informacji o tych lampach. Metze te mają wbudowany port USB umożliwiający aktualizację softu.
Reasumując:
Trudno będzie Ci pomóc jeśli niechlujnie piszesz o modelach lamp i Twoja obecna wiedza jest zerowa.
Piszę to jako osoba która ma Metza 48 AF1 i Metza 58 AF1: możesz spokojnie kupić tańszy model - nie zauważysz różnicy.
Albert44
18-05-2011, 18:30
Różnica w cenie :) więc wybór zależy od budżetu. imho: wybierz raczej Metza 50.. tańszy i spokojnie spełni twoje oczekiwania.
do dominikpl72: