Zobacz pełną wersję : SAMYANG 8mm f/3.5 pytanie- wirtualne wycieczki
Witam, mam pytanie jaki obiektyw byłby dobry do robienia panoram sferycznych, a w dalszym etapie do tworzenia wirtualnych wycieczek po nieruchomościach (mieszkania, domy itd). Przeczytałem na forum, że najlepszym obiektywem do tego typu zdjęć będzie fisheye.
Czy obiektyw samyang 8mm f/3.5 będzie się nadawał? Zaznaczam, że jestem początkujący i cały czas "poznaje" aparat jak i instrukcję (aparat: Nikon D90).
Czy może jakieś inne propozycje? Budżet mam do 1000zł. Będę również potrzebował statyw wraz z głowicą do zdjęć panoramicznych.
Z wyszukiwarki korzystałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu.
darkmajin
08-05-2011, 13:43
fisheyem jest po prostu najłatwiej, mam nadzieje że ten 1000 to nie na wszystko :>, dla mnie jest wystarczająco ostry od pełnej dziury od 5,6 gitarka, jest jeszcze zenitar ale tam jakieś przejściówki trzeba coś czipa niema...
Tzn 1000zł na sam obiektyw mam. Do tego głowica panoramiczna + statyw będę potrzebował. Oglądałem ostatnio statyw z niby głowicą panoramiczną za 219 zł, ale wyczytałem tu na forum że lepiej w tak tanie statywy z głowicami nie kupować.
Ale czy na początek do pracy nie wystarczy coś taniego, a jeśli wszystko będzie szło OK to zainwestować w droższy sprzęt?
Może jakieś propozycje głowic i statywów?
darkmajin
08-05-2011, 13:53
ja rzucę standardem manfrotto 055xprob + głowica jakiej potrzebujesz, taniej velbon sherpa 510 o ile się nie mylę, też tak myślałem jak Ty i mi leżą szkła do nauki... dobrze że chociaż statyw mam porządny :)
Mariusz888
08-05-2011, 15:03
Wg mnie ten S będzie bardzo OK :) testowaliśmy to nawet kiedyś ze znajomym podczas pewnej inwentaryzacji w jednym z klasztorów i na zamku i dawało radę :) pod DX do statyki to bardzo fajne szkło :)