PDA

Zobacz pełną wersję : SAMYANG 8mm f/3.5 pytanie- wirtualne wycieczki

free66
08-05-2011, 12:54
Witam, mam pytanie jaki obiektyw byłby dobry do robienia panoram sferycznych, a w dalszym etapie do tworzenia wirtualnych wycieczek po nieruchomościach (mieszkania, domy itd). Przeczytałem na forum, że najlepszym obiektywem do tego typu zdjęć będzie fisheye.
Czy obiektyw samyang 8mm f/3.5 będzie się nadawał? Zaznaczam, że jestem początkujący i cały czas "poznaje" aparat jak i instrukcję (aparat: Nikon D90).
Czy może jakieś inne propozycje? Budżet mam do 1000zł. Będę również potrzebował statyw wraz z głowicą do zdjęć panoramicznych.
Z wyszukiwarki korzystałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu.

darkmajin
08-05-2011, 13:43
fisheyem jest po prostu najłatwiej, mam nadzieje że ten 1000 to nie na wszystko :>, dla mnie jest wystarczająco ostry od pełnej dziury od 5,6 gitarka, jest jeszcze zenitar ale tam jakieś przejściówki trzeba coś czipa niema...

free66
08-05-2011, 13:47
Tzn 1000zł na sam obiektyw mam. Do tego głowica panoramiczna + statyw będę potrzebował. Oglądałem ostatnio statyw z niby głowicą panoramiczną za 219 zł, ale wyczytałem tu na forum że lepiej w tak tanie statywy z głowicami nie kupować.
Ale czy na początek do pracy nie wystarczy coś taniego, a jeśli wszystko będzie szło OK to zainwestować w droższy sprzęt?
Może jakieś propozycje głowic i statywów?

darkmajin
08-05-2011, 13:53
ja rzucę standardem manfrotto 055xprob + głowica jakiej potrzebujesz, taniej velbon sherpa 510 o ile się nie mylę, też tak myślałem jak Ty i mi leżą szkła do nauki... dobrze że chociaż statyw mam porządny :)

Mariusz888
08-05-2011, 15:03
Wg mnie ten S będzie bardzo OK :) testowaliśmy to nawet kiedyś ze znajomym podczas pewnej inwentaryzacji w jednym z klasztorów i na zamku i dawało radę :) pod DX do statyki to bardzo fajne szkło :)

free66
08-05-2011, 15:25