Zobacz pełną wersję : Akumulator D3100 krótko trzyma.
acydfreak
07-05-2011, 11:48
Witam serdecznie.
Kupiłem ostatnio nikona d3100 z obiektywem sigmy 18-200. Po zrobieniu około 150 zdjęć bateria się wyczerpuje. czy to nie jest za mało trochę ? Zdjęcia robię bez stabilizacji, sporadycznie z lampą, zwykle bez live view, krótkie filmiki, tak ze 3-4 po parę sekund dosłownie. Do tego dochodzi trochę zabawy i przeglądanie zdjęć. Nie znam się za bardzo na elektronice, jest jakiś łatwy sposób żeby przetestować baterie w jakimś serwisie ? czy od razu wysyłać do serwisu nikona, ale wtedy nie będę miał baterii przez 2 tyg.
Pozdrawiam
acydfreak
08-05-2011, 11:20
To jest akumulator litowy, tego się nie formatuje. Kiedyś to się stosowało do akumulatorków niklowo wodorkowych i nie formatowało tylko formowało.
D90 trzymał mi najdłużej. D3100 ma fajne użytkowe ISO i nie żałuję - nie potrzeba mi żadnych silniczków w body ;-) Baterię masz jak najbardziej OK
Kundzior
08-05-2011, 15:06
To jest akumulator litowy, tego się nie formatuje. Kiedyś to się stosowało do akumulatorków niklowo wodorkowych i nie formatowało tylko formowało.
To co się dziwisz że słabo trzyma, uformuj go i zapomnij o swojej teorii że NI-MH się "formatuje".
Głupi przykład z d80 nówka aku koło 400 zdjęć, po uformowaniu 900-1200, identycznie miałem z d90 i kiedyś z d50.
Pytasz się dostałeś radę i zaczynasz się mądrzyć, czyli skoro wiesz lepiej po co się pytasz??
Głupi przykład z d80 nówka aku koło 400 zdjęć, po uformowaniu 900-1200, identycznie miałem z d90 i kiedyś z d50.
W jaki sposób przeprowadziłeś to uformowanie ?
Kundzior
08-05-2011, 22:28
W jaki sposób przeprowadziłeś to uformowanie ?
rozładowanie tego co w nim było, następnie pełne ładowanie bez przerywania, rozładowanie w aparacie tak ze 2-3 razy, później zawsze 3mały w normie, z początku nigdy mi się nie zdarzyło aby po pierwszym ładowaniu doszedł choć do 700 zdjęć.
kwiatek88
12-05-2011, 20:45