Zobacz pełną wersję : BF na szerokim kącie
Witam,
jak w temacie. W moim D200 występuje Back Focus na szerokim kącie (18mm) i wraz ze wzrostem ogniskowej zmniejsza się. Testowałem z Sigmą 18-50/2.8 i Nikkorem 18-70/3.5-5.6 W obu ten sam objaw na szerokim duży back focus a na drugim końcu w punkt.
Wiem, że temat dawno temu się pojawiał z różnymi puszkami więc moje pytanie czy Serwis "da radę" czy polubić ten objaw. Martwię się, że poprawiając jedno zepsują drugi tj. np. wyjdzie ff na wąskim końcu. Nie znam się więc pytam ;)
Dodam, że BF jest bolesny ponieważ początek głębi z odległości 3m (ogniskowa 18mm) rozpoczyna się gdzieś 20cm za punktem a powinien rozpoczynać się troszkę przed.
wasilewk
03-05-2011, 21:00
Z tego, co wiem, to puszkę ustawia się programem komputerowym (bez jej rozbierania) i tutaj popsuć nic się nie da.
Natomiast dość ważne jest pytanie: czy tak było od nowości, czy nie dawno się tak zrobiło - bo może chodzić o czystość elementów biorących udział w pomiarze AF.
Pzdr.
Witam,
jak w temacie. W moim D200 występuje Back Focus na szerokim kącie (18mm) i wraz ze wzrostem ogniskowej zmniejsza się. Testowałem z Sigmą 18-50/2.8 i Nikkorem 18-70/3.5-5.6 W obu ten sam objaw na szerokim duży back focus a na drugim końcu w punkt.
Wiem, że temat dawno temu się pojawiał z różnymi puszkami więc moje pytanie czy Serwis "da radę" czy polubić ten objaw. Martwię się, że poprawiając jedno zepsują drugi tj. np. wyjdzie ff na wąskim końcu. Nie znam się więc pytam ;)
Dodam, że BF jest bolesny ponieważ początek głębi z odległości 3m (ogniskowa 18mm) rozpoczyna się gdzieś 20cm za punktem a powinien rozpoczynać się troszkę przed.
Jeśli chodzi o Nikkora 18-70, to ten obiektyw "tak ma". Na szerokim kącie jest bf. Nie jest to prawie widoczne, bo przy tej ogniskowej i f3.5 jest w miarę ostro, ale defekt jest i to jest fakt.