Zobacz pełną wersję : [ Makro ] Chrząszcz
Karbulot
13-04-2011, 19:50
Wielkie bydlę, miał ze 3 cm. Nie wiem co to za gatunek, nie znam się.
Łaził po nieciekawej ziemi, więc go wsadziłem na jakiś słupek.
Słońce niestety stało jeszcze wysoko, więc na czarnym chrząszczu robiły się odbicia światła.
Miałem niedaleko domu, więc poleciałem po jakąś blendę i lampę.
Niestety chrząszcz zdążył nawiać do jakiejś dziury w ziemi.
Więc pokazuję co mam...
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img859.imageshack.us/img859/452/dsc0383finalaforum.jpg)
dareksad
13-04-2011, 20:04
3cm to niezłe bydle.
Fajnie wygląda na tym pieńku, i podoba mi się GO.
Stasiakov
13-04-2011, 20:12
MI sie nie podoba. Marne tło, które jeszcze przechodzi w taki kolor, który nie nadaje naturalności), po drugie kadr taki .... wolałbym bardziej z ukosa, i jak sam stwierdziłes to światło. Trochę też przeszkadza ten nieostry element słupka.
Karbulot
13-04-2011, 21:09
MI sie nie podoba. Marne tło, które jeszcze przechodzi w taki kolor, który nie nadaje naturalności), ... Trochę też przeszkadza ten nieostry element słupka.
Widzę, że kolega narzeka dla samego narzekania. Niestety o fotografii pojęcie ma mizerne. Przy takim zbliżeniu i ogniskowej oraz szkle makro nawet f/64 da nieostry słupek. Ale na tym właśnie to polega, aby dać rozmyte tło, wyszczególniając owada.
Karbulot
13-04-2011, 22:18
OK, w takim razie nieco podrasowałem tło, zmieniłem nieco parametry rozmiaru, dodałem ramkę i trochę podsaturowałem.
Ta wersja chyba bardziej przypadnie do gustu, tamta była czystym zrzutem z puszki.
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img148.imageshack.us/img148/7717/beznazwy1em.jpg)
no chyba właśnie o to chodzi by ten słupek, pieniek był nieostry
Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pawel Pawlak
13-04-2011, 22:24
jak oglądam takie "rawsowanie" tła to dochodzę do wniosku że jestem niedzisiejszy...
Karbulot
13-04-2011, 22:47