Zobacz pełną wersję : Robienie zdjęć bez obiektywu - możliwe?
Gdzieś doczytałam, że jest możliwość robienia zdjęć bez obiektywu. Posiadam nikona d5000 i chciałabym się dowiedzieć, czy można, a jeśli tak to w jaki sposób? Wiem, że wchodzi w to też tryb M, lecz co dalej?
Ustawiasz w trybie M czas i robisz zdjęcie :D Wyjdą rozmazane plamki.
Jak chcesz ostrzejsze to musisz zrobić mniejszą dziurkę - szukaj 'fotografia otworkowa'.
Popatrz tu: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=164954
a nie można zrobić tak, by w ten sposób wyszło ostre zdjęcie? (jestem początkującą, więc pytam)
Rafał_Sz
28-03-2011, 18:43
a nie można zrobić tak, by w ten sposób wyszło ostre zdjęcie? (jestem początkującą, więc pytam)
Nie, nie można.
W oryginalnym dekielku na body zrób otworek średnicy z 5mm. Zaklej go cieniutką, nieprzeźroczystą folią, a w niej zrób szpilką otworek. I gotowe.
o ile mi dobrze wiadomo to jezeli zrobisz malutka dziurke w kartce na srodku i przylozysz tak zeby ta dziurka byla na srodku otworu na obiektyw to zrobi zdjecie ale tez nie ostre
Zrobi ostre. Im mniejsza dziurka, tym ostrzejsze. A odległością od matrycy reguluje się "ogniskową"
Brazilianpitbull
28-03-2011, 22:14
Poszukaj w archiwum, w jednym wątku poruszaliśmy temat słoika od ogórków, może Ci się przydać :D
Pudełkiem od zapałek też można.
Piotrek Charchuła
28-03-2011, 22:56
Nawet bursztynem można :-D
http://www.amber.com.pl/wiadomosci/wywiady/item/1069-bursztynowy-obiektyw-rozmowa-z-markiem-mazurem
Zrobi ostre. Im mniejsza dziurka, tym ostrzejsze. A odległością od matrycy reguluje się "ogniskową"
z duza glebia ostrosci na pewno, ale czy ostre... dyfrakcja ten detal zamorduje ;)
GO jest tu praktycznie nieskończona, a krążek rozproszenia jest równy otworowi*. Dlatego im większa "matryca", tym lepiej. Oczywiście spada wtedy jasność.
*dla odległości równej "ogniskowej" krążek jest równy 2fi, dla nieskończoności dąży do fi.
Nie rozumiem tego tematu,ktoś kupuje lustrzankę i ma zamiar robić zdjęcia bez obiektywów ?