Zobacz pełną wersję : Czy potrzebne mi jeszcze jakieś szkło.
witam
jestem nowy na forum także pozdrawiam wszystkich od razu. Przejdę też od razu do sedna sprawy. Posiadam nikona d90 i następujące nikonowskie szkła:
18-105
70-300
50 f/1.8
oraz 3 stare manualne szkiełka.
Co fotografuję? głównie reporterkę uliczną to mnie najbardziej, czasem zdjęcia przyrodnicze, architekturę. Jestem amatorem, nie zarabiam na fotografii, może w przyszłości, ale na razie nie planuję, fotografuję przede wszystkim dla własnej przyjemności. W związku z tematem mam 2 pytania:
1. Czy na tym etapie potrzebne są mi jeszcze jakieś szkiełka?
2. Może się zdarzyć że będę u znajomych fotografował ślub w kościele, czy ten zestaw mi wystarczy (lampę mam), chodzi o szkło?
Jeśli powieliłem temat z góry przepraszam, a za poradę dziękuję.
login_87
25-03-2011, 19:15
Moze jeszcze jakas jasna stalka np 35 1.8 lub jasny zoom zamiast 18-105??
pawel777
25-03-2011, 19:47
Masz aparat... masz obiektywy... myślę że na swoje pytanie sam sobie odpowiesz we właściwym czasie... kiedy poczujesz że czegoś ci brakuje... To co masz to konkretny zestawik i może się równie dobrze okazać że nic więcej ci nie będzie potrzebne...
pozdrawiam serdecznie
Robert_P
25-03-2011, 19:47
1. Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć . Jak czujesz że sprzęt Cię ogranicza wtedy znaczy to że potrzebujesz jakiegoś szkiełka. Jeśli jesteś zadowolony z efektów to nic Ci nie potrzeba.
2. Poza 50-ką masz ciemne szkiełka a w kościele przeważnie ciemno . Z dobrze użytą lampą dasz radę choć jeśli masz być jedynym fotografem i nie masz doświadczenia to rzucasz się na głęboką wodą . Pamiętaj że to nie jest prywatka tylko wydarzenie jedyne w życiu i zastanów się czy dasz radę.
PBmarkII
25-03-2011, 21:49
Tak jak poprzednicy musisz sam wyczuć co potrzebujesz. co do zestawu to całkiem inny bym wybrał na początek ale to juz twoja decyzja co juz kupiłeś. Co do fotografowania przyrody jesli chodzi ci o makro to oczywiście nie masz makro obiektywu.