Zobacz pełną wersję : d90, d7000 czy d300s oraz jakie obiektywy
Witam
Jestem zielony w Nikonie, więc proszę was o pomoc.
Zamierzam kupić body tylko nie wiem które:
- D90 , D7000, D300s
z obiektywów interesują mnie jasne, jednak na te z VR raczej mnie nie stać.
Myślałem o następujących:
- Tamron 17-50 2.8
- Sigma 70-200 2.8 II HSM (bez OS) - później ewentualnie dokupić 2xTC Sigmy
- jakiś uniwersalny zoom (na spacery)
- jakąś stałkę np. TAMRON 90 2.8
Z tego co się orientuje to NIKON nie ma stabilizacji w body, tylko jest stabilizacja optyczna w obiektywach. Jak to wygląda w praktyce, jeśli obiektywy są bez VR, a zdjęcia wykonujemy z ręki (np przy czasach 1/60, 1/30 , 1/15 ale także i wyższych)?
Sprzęt chciałbym używać do przyrody, trochę sportu i do codziennego używania.
Dzieki za pomoc.
Z tego co się orientuje to NIKON nie ma stabilizacji w body, tylko jest stabilizacja optyczna w obiektywach. Jak to wygląda w praktyce, jeśli obiektywy są bez VR, a zdjęcia wykonujemy z ręki (np przy czasach 1/60, 1/30 , 1/15 ale także i wyższych)?
W praktyce to wygląda rożnie zależny od warunków.
- jakiś uniwersalny zoom (na spacery)
18-105 ma VR :) i wcale drogi nie jest :)
LordRamzes
21-03-2011, 11:32
bierz tamrona 17-50 i sigme 70-200 i zobacz na którą puszkę kasy starczy a t90 odpuść po co dublować ogniskowe , wymienione obiektywy pokryją t90 chyba ,że interesuje Cię makro to tak , na tą chwile odradzam d7000 po co się denerwować jego nie dopracowaniem i możliwością a nawet dużą możliwością kupienia wadliwej sztuki i udowadniać serwisowi NP ,że nie działa właściwie a oni i tak stwierdzą ,że działa i kółko się zamknie a Ty stracisz pieniądze i nerwy
Do tego co piszesz D90, 18-105vr i 70-300vr wszystko ostre i stabilizowane.
bright_orange
21-03-2011, 13:37
Do tego co piszesz D90, 18-105vr i 70-300vr wszystko ostre i stabilizowane.
na początek myślę, że to dobry wybór, ew. do tego stałkę jakąś.
jeszcze wszystko zależy od środków jakimi dysponujesz..:) robiłeś wcześniej na czymś?