PDA

Zobacz pełną wersję : Lampy studyjne



rook
21-01-2007, 22:19
Witam Wszystkich

Jestem amatorem fotografii i traktuję ją jako dobrą zabawę. Zamierzam teraz kupić lampy do prywatnego niewielkiego studia. Chcę mieć dobry i niezawodny sprzęt, pomimo, że jest to tylko hobby.

Zastanawiam się na Broncolorem lub Bowensem.

Poradźcie, który system polecacie. Zupełnie się na tym nie znam. A może jakiś inny system?

Pozdrawiam
rook

sailor
21-01-2007, 23:11
jesl sie nie myle to nei ma chyba drozszego systemu niz broncolor. ale jesli potrzebujesz drogich zabawek i cie na to stac to hulaj dusza piekla nie ma.
jesli nie wykorzystujesz sprzetu zawodowo to czy kupisz broncolora czy elinchrome'a bowensa czy tez duzo tansze elfo czy markolflasha - nie zauwazysz roznicy. poza gruboscia portfela oczywiscie.

jchyra
21-01-2007, 23:27
nie znam sie na lampach, ale w zakładce Szukaj wpisałem "lampy studyjne"
wyrzuciło mi 54 wątki z odpowiedziami
Tobie też polecam tak zrobić
zanim zadasz pytanie, sprawdź czy odpowiedź na nie nie znajduje się już na forum
pozdrawiam
PS używam profesjonalnych elfo ;-), więc inaczej nie pomogę

rook
22-01-2007, 01:21
Dzięki za odpowiedź.

Zrobiłem już wcześniej tak jak sugerujecie i wpisałem "lampy studyjne".
Ale znalazłem dużo wątków o Elfo, Elinchrom, Sun-Boxach itd., ale bardzo mało informacji o Bowensie, a już żadnych o Brocolorze.
Stąd moja prośba o pomoc.

Pozdrawiam
rook

Czornyj
22-01-2007, 01:26
Bowensa używa np. Sailor, są to lampki cieszące się doskonałą opinią. Do Broncolorów nie przyznawał się tutaj nikt, możliwe że ponieważ jest to b. kosztowny system nikt ich tutaj nie używa. Proponuję popytać na dpreview, amerykanów stać na najbardziej wymyślne zabawki...

rook
22-01-2007, 20:41
Dziękuję za radę, czornyj. Popytam na dpreview.
Sugestia sailora, że kupując tańsze zestawy nie zauważę różnicy też daje do myślenia.
Ale muszę zauważyć, że na jednym z forum pozytywnie oceniałeś chińskie lampy, ale też zaznaczyłeś, że w przyszłości