PDA

Zobacz pełną wersję : Strobing dla początkującego



conry
15-03-2011, 23:32
Hejka -)
Od zawsze pensjonowałam się fotografią. Jestem teraz zafascynowanym fashion i beauty... Jest to dość komercyjny kierunek ale trzeba przyznać, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Piękna modelka, fajna fryzura, stylizacja i dobre światło.
Przymierzam się do kupna 1(jak na razie) lampy błyskowej... Zastanawiałem się nad studyjną, ale nie mam wystarczająco dużo miejsca aby pozwolić sobie na duże lampy( mam dość duże białe tło foto)... Z drugiej strony zawsze można wynająć studio. Lampa będzie pracować na zewnątrz jak i wewnątrz więc uniwersalne zastosowanie.
Zainteresowała mnie yongnuo yn-460 II(+ wyzwalacz), która jest dość często polecana.
Chciałem się dowiedzieć czy jedną lampą można uzyskać fashionowe zdjęcia? Zdecydowana większość fotografów wykonuje zdjęcia w studio gdzie mają mocne lampy...
Jestem początkującym i chciałem mieć parę dobrych zdjęć w tym kierunku.
Mam do was jeszcze jedno pytanie czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jaka jest różnica między: softboxem, białą parasolką, snootem i snootem z plastrem miodu. I jak te modyfikatory rozróżniać na zdjęciach...
Aha czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektórzy nie nakładają na lampę (zew.) żadnych modyfikatorów? Przecież jak taka lampa trzaśnie komuś po twarzy no to osoba wygląda nie korzystnie...

adam.dorozinski
15-03-2011, 23:40
google -> strobist 101

jackrabbit
15-03-2011, 23:44
tylko ze strobist to sie specjalizuje w reporterskich portretach, o fashion i glamour tam za duzo nie ma ale oczywiscie warto poczytac, kopalnia wiedzy

nawiasem mowiac ma byc dostepny niedlugo "lighting in layers", ciekawe czy da sie kupic w europie czy trzeba sciagac z usa

adam.dorozinski
15-03-2011, 23:47
W tym wypadku to trzeba zacząć od przyswojenia podstaw myślę ... niezależnie od tego czy przed obiektywem mamy modelkę czy strażaka - softboks od snoota różni się dokładnie tym samym ;)

conry
16-03-2011, 01:03