PDA

Zobacz pełną wersję : Czym się różni korekta ekspozycji z poziomu aparatu od tej z poziomu lampy?

arhetyp
15-03-2011, 21:26
Cześć,

jestem początkujący i mam pytanie jak w tytule.

Czy podczas nałożonej lampy błyskowej korekta ekspozycji z poziomu aparatu (d90) różni się czymkolwiek od korekty z poziomu lampy (sb 700) w trybie manualnym?

Pozdrawiam,
Arek

look
15-03-2011, 21:40
jak rozumiem chodzi o korektę błysku ?? bo to jedynie może mieć sens w trybie manualnym. Niczym nie różni się ta wprowadzona z poziomu aparatu od tej z poziomu lampy (może jedynie poza tym, że z poziomu puszki można korygować od +1 do -3 EV, a z lampy chyba trochę więcej na plusie)

arhetyp
15-03-2011, 22:11
jak rozumiem chodzi o korektę błysku ?? bo to jedynie może mieć sens w trybie manualnym. Niczym nie różni się ta wprowadzona z poziomu aparatu od tej z poziomu lampy (może jedynie poza tym, że z poziomu puszki można korygować od +1 do -3 EV, a z lampy chyba trochę więcej na plusie)

Dziękuję za odpowiedź,

tak właśnie mi się wydawało patrząc na rezultaty, ale chciałem się upewnić.

U mnie z poziomy puszki -5,+5 a z poziomu lampy tylko 3 w każda stronę.
Poza tym korekta z poziomu aparatu jest o wiele wygodniejsza.

Pozdrawiam,
Arek

look
15-03-2011, 22:16
co do wygody, w puszce trzeba wcisnąć guzik i przekręcić kółko, w lampie tylko wcisnąć guzik (myślę o sb-800). Mnie tam wygodniej wciskać tylko guzik. Przyznam jednak, że nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane w sb-700

pozdrowienia :)

ToB
15-03-2011, 22:20
ale nie zaniechaj ćwiczeń z manualem w lampie, bo jak już zdejmiesz tą lampę z aparatu (a prędzej czy później to przyjdzie)
i nie będziesz miał na "dzień dobry" pocket wizzarda to przyda się

look
15-03-2011, 22:24
...zawsze można przełączyć wbudowaną lampę w tryb sterownika (nie wiem jak wiele modeli taką opcję ma, na pewno jest to d700) albo zanabyć 5 metrów zamiennika sc-28 za coś koło stówy, ew. su-800

ToB
15-03-2011, 22:27