Zobacz pełną wersję : Preazentacja zdjęć - na jakie działy podzielić?
Witam wszystkich
Kilka dni temu powróciłem z Izraela. Kilkanaście dni zwiedzałem ten kraj. Owocem jest około 400 zdjęć (już po segregacji i obróbce).
Otrzymałem propozycję zorganizowania pokazu slajdów dla miejscowego koła miłośników turystyki.
Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić w jaki sposób przygotować prezentację? Zaznaczam, że chodzi o samo grupowanie fotografii. Czy podzielić je tematycznie: np "ludzie", "zabytki"? Jeśli tak to jakie jeszcze działy dodać?
A może pójść na łatwiznę i części prezentacji zatytułować: Dzień 1, Dzień 2 itd?
Bardzo proszę o radę tych, któzy mają w tej kwestii jakiekolwiek oświadczenie.
Nie mam doświadczenia jako pokazujący zdjęcia tak szerokiemu gronu, ale byłem oglądającym, i poradzę tak - jeśli to się chociaż minimalnie układa w jakiś ciąg, historię, to jestem za chronologią, plusem będzie to, że zdjęcia będą dzięki temu zróżnicowane - widok, detal, portret i tak na zmianę.
Jeśli tego nie podzielisz na kilka pokazów, to 400 zdjęć jest nie do wytrzymania dla większego audytorium. Tzn np. ja bym wytrzymał, ale 90% moich znajomych ziewa przy osiemdziesiątym zdjęciu, 150-200 to max (i nie chodzi o moje zdjęcia ale ogólnie). Oczywicie, jeśli to będzie ciekawa opowieść a są oni pasjonatami i podróży i fotografii, to wytrzymają i 400, ale jeśli nie, to rozważ pokazanie tych 200, a potem gdy będziecie np rozmawiać w mniejszych grupkach przy piwku, na ścianę może się wyświetlać cały przygotowany przez Ciebie komplet.
I wrzuć kilka na forum ;)
Nigdy nie dzielić takich pokazów na klasy - zabytki, ludzie. To jest dobre w albumie, katalogu. Popatrz na kabaret, tam masz skecz, potem piosenka, znów skecz, piosenka, taniec, skecz. Trzeba urozmaicać.
de Fresz
16-03-2011, 13:42