Zobacz pełną wersję : telekonwerter do 70-300
Witam
na początek usprawiedliwienie.... szukałem!! ale niestety nie znalazłem
Jestem amatorem fotografii, posiadam D90 18-105 i 70-300 VR, a teraz najważniejsze czy jest możliwość zastosowania telekonwertera do 70-300?? a może jakieś pierścienie pośrednie?? coś co pozwoli mi na większe zbliżenia.
z góry dzięki za podpowiedzi
z tych co znam to jedynie Kenko TC 1.4 300PRO, choć przy gorszych warunkach "świetlnych" mogą wystąpić problemy z AF.
znalazłem taki opis
Konwerter Kenko TELEPLUS PRO 300 DG 1,4x zwiększa ogniskową obiektywu 1,4-krotnie (zmniejszając przy tym jasność obiektywu o 1 działkę przysłony). Przykładowo z obiektywu 70-200 f/2,8 uzyskujemy 100-280 f/4. Jest zalecany do obiektywów o ogniskowej powyżej 100 mm, gdyż wtedy jego zastosowanie przynosi najlepsze efekty.W niektórych modelach aparatów, z obiektywami o jasności powyżej f4 może być konieczne ręczne ustawianie ostrości.
czyli przy N70-300 to chyba będzie za ciemno....
jak Ci pisałem; przy dobrej pogodzie ( słońce ) da radę, w gorszych warunkach ( pochmurno i niskie ISO ) niestety AF polegnie:(
Poza tym może okazać się, że lepszą jakość da wycięcie cropa z obrazka bez konwertera niż obrazek powiększony optycznie konwerterem.. Generalnie konwertery nadają się tylko do stałek, od 105/2.8 do 600/4. W systemie Nikona z zoomów to tylko do 70-200/2.8 oraz 200-400/4 jest sens podpinać telekonwerter. Nowy TC-20E III oferuje dobrą jakość, ale przydałyby się wersje 1.4 i 1.7. Gdyby ewentualny nowy 1.4 był tak dobry jak 2.0 w porównaniu ze starą wersją, to być może z obiektywem 70-300 +1.4 osiągnęłoby się zadowalające rezultaty.
Najpierw zdefiniuj słowo zbliżenie. Literalnie rzecz biorąc, chcesz podejść bliżej do obiektu, czyli zrobić makro. Wtedy pierścienie (ale i telekonwerter).
Zapewne chcesz jednak uzyskać mniejszy kąt, czyli większe powiększenie. Wtedy tylko telekonwerter. Kenko da radę, jak będzie jasno, ale cudów ostrości nie oczekuj.