PDA

Zobacz pełną wersję : Makroobiektyw do 200zł pod M42 + adapter

Cysiu
06-03-2011, 22:47
Witam

Mam misję chyba niemożliwą dla chętnych.
Poszukuję:
- Obiektyw do makro pod M42
- Pierścienie pośrednie, jeśli obiektyw nie ma skali odwzorcowania 1:1
- Adapter M42>Nikon F

Wszystko to musi się zmieścić w 200zł (bez przesyłki). Jeżeli znalazłoby się coś poniżej 200zł, nie pogardziłbym pierścieniami, aby mieć większą skalę niż 1:1.
Proszę Was o pomoc, ponieważ nie znam się na starych obiektywach pod M42.

Nikon D90, jakby ktoś chciał wiedzieć :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

JacekCz
06-03-2011, 23:20
A dlaczego m42? Coś ze starszych Sigm, Tamronów pod bagnet by znalazł przy odrobinie szczęścia.

Specjalizowanego makro pod m42 jako żywo nie przypominam sobie.
Może nie te czasy, a może nie ta średnica montazowa, ale nie spotkałem.

Za podobny budżet kupisz całkiem fajne pierścienie pod nikona, do obiektywu jaki tam sobie masz.

Cysiu
06-03-2011, 23:29
JacekCz, mam 50mm f/1.4G. Pierścienie są powyżej 250zł, poza tym i tak nie dadzą chyba skali 1:1 i jakiejś sensownej odległości ostrzenia.

bulinko
07-03-2011, 09:08
Proponuje zobaczyć
Industar-61L 50/2.8
Helios 44-2
pierścienie odwrotnego mocowania ew. pierścienie pośrednie

JacekCz
07-03-2011, 10:13
Proponuje zobaczyć

Ahaaaaaa.
Czyli japońskie 50mm da koledze malutką odległość ostrzenia, a rosyjskie 50mm da fajną?
Dość to ciekawe. Choć skoro chiński klucz 9 służy do odkręcania nakrętek 10mm, więc kto wie, może mam nieaktualne informacje .... Gienia, swiat się zmienia.

Jak odległość ostrzenia jest problemem, to dłuższe ogniskowe. A jak dłuższe ogniskowe, to pierścieni braknie (dwa, trzy komplety ale to syf), raczej mieszek.
Mieszek m42 kosztuje podobnie jak "zamiennik" mieszka bagnetowego ... tylko ten obiektyw "G" :(
W m42 zdecydowanie nie było obiektywu makro 1:1, również podane modele nie mają 1:1, to były inne czasy.