Zobacz pełną wersję : Wskazanie światłomierza z lampą
Nikon D300s + Metz 58 AF-1, aparat ustawiony na A, lampa TTL BL. Robiąc fotkę jest czas np: 1/60, przesłonę ustawiam jak chcę, światłomierz w aparacie pokazuje załóżmy niedoświetlenie dość spore, i tu moje pytanie: to jest wskazanie "bez lampy" i to ile trzeba doświetla lampa? I drugie pytanie: tylko lampa na wprost, czy też np: w sufit?
cheyenne
06-03-2011, 22:27
nie ma prostej odpowiedzi prócz tej że unikaj błyskanai na wprost
błyskanie lampą jest sztuką
tylko właściwy stosunek światła zastanego i błyskowego pozwala uzyskać niebanalne kadry
poczytaj http://foto.jasiu.pl/
http://foto.jasiu.pl/ oczywiście zaliczone, instrukcja lampy również, nie mam do końca jasności w tym, o co zapytałem na początku, nie mam doświadczenia z lampami.
diabel200
06-03-2011, 23:12
Olej drabinkę, i rób zdjęcia:)
Nikon D300s + Metz 58 AF-1, aparat ustawiony na A, lampa TTL BL. Robiąc fotkę jest czas np: 1/60, przesłonę ustawiam jak chcę, światłomierz w aparacie pokazuje załóżmy niedoświetlenie dość spore, i tu moje pytanie: to jest wskazanie "bez lampy" i to ile trzeba doświetla lampa? I drugie pytanie: tylko lampa na wprost, czy też np: w sufit?
Tak. W trybie A drabinka pokazuje światło zastane, a tym samym informuje, ile będzie dodane z lampy by uzyskać prawidłową ekspozycję (o ile lampa potrafi wyemitować potrzebną ilość światła).
W ten sposób można kontrolować udział światła zastanego i błyskowego.
A od sufitu lub z dyfuzorem też zmierzy ile trzeba, czy to jest pomiar "przybliżony" ?
Czy odbijając od sufitu lub czegokolwiek innego lampa też mierzy i dostosowuje ilość błysku?
campermtb
07-03-2011, 10:05
Przy TTL Bl tak.
santiago_78
07-03-2011, 20:27
Tak. W trybie A drabinka pokazuje światło zastane, a tym samym informuje, ile będzie dodane z lampy by uzyskać prawidłową ekspozycję (o ile lampa potrafi wyemitować potrzebną ilość światła).
W ten sposób można kontrolować udział światła zastanego i błyskowego.