PDA

Zobacz pełną wersję : Sigma z mocowaniem do Canona a Nikon?

Kacpik95
04-03-2011, 20:37
Czołem. Na wstępie zaznaczam, iż jestem w tych sprawach "totalnie zielony".

Otóż sprawa kształtuje się następująco - od jakiegoś czasu fotografuję lustrzanką. Dziś pożyczyłem od dziadka obiektyw Sigma DG 70-300 i tu zaczyna się problem, gdyż jest on z mocowaniem do Canona (średnica 58mm) a mój aparat to Nikon D3000 z mocowaniem na średnicę 52mm. Czy istnieją jakieś przejściówki, adaptery, żeby ten obiektyw zamocować do mojego korpusu? Jeżeli ktoś orientuje się, o co chodzi niech poda od razu linki do czegoś takiego, google nie pomagają mi w tej sprawie.

Jestem naprawdę zielony, więc prosiłbym o wyjaśnienie wszelkich "za i przeciw" :).

mateo912
05-03-2011, 15:39
Czołem. Na wstępie zaznaczam, iż jestem w tych sprawach "totalnie zielony".

Otóż sprawa kształtuje się następująco - od jakiegoś czasu fotografuję lustrzanką. Dziś pożyczyłem od dziadka obiektyw Sigma DG 70-300 i tu zaczyna się problem, gdyż jest on z mocowaniem do Canona (średnica 58mm) a mój aparat to Nikon D3000 z mocowaniem na średnicę 52mm. Czy istnieją jakieś przejściówki, adaptery, żeby ten obiektyw zamocować do mojego korpusu? Jeżeli ktoś orientuje się, o co chodzi niech poda od razu linki do czegoś takiego, google nie pomagają mi w tej sprawie.

Jestem na prawdę zielony, więc prosiłbym o wyjaśnienie wszelkich "za i przeciw" :).

obiektyw z Canona nie podepniesz do nikona w ogóle.
Z Nikona do Canona da się ale bez AF (i trzeba mieć droga przejściówkę z własnym pierścieniem przysłon do obiektywów typu G)

mibartek
05-03-2011, 15:50
tak jak napisał kolega wyżej, plus :

gdyż jest on z mocowaniem do Canona (średnica 58mm) a mój aparat to Nikon D3000 z mocowaniem na średnicę 52mm.

58mm i 52mm to średnice mocowania filtrów z przodu obiektywów. Jest to parametr niezależny od tego czy jest to mocowanie Nikon czy Canon

Marcin Borkowski
05-03-2011, 15:52