Zobacz pełną wersję : odłączenie klema "minus" w akumulatorze
piotereks
27-02-2011, 19:07
Witam. Tak mnie naszło po mrozach.
Mam vw polo, w zaszłym roku zaniedbałem akumulator /nie wyciągnałem w mrozy/ i musiałem zakupić nowy. Gośc u którego kupowałem powiedział że jak się nie korzysta 2 tyg. i więcej z auta, to powinno się zdląć minusową klemę z akumulatora. Czy miał rację???
Nie znam się na tym kompletnie, tylko wtedy czemu wszyscy zapobiegliwi wyciągali akumulatury z aut w te mrozne lutowe dni. Przecież wystarczyłoby ściągnąć minusową klemę i nie targać aku do domku.
Co Wy na to?
jackrabbit
27-02-2011, 19:09
brali do domu zeby aku mial cieplo, klemy w sprawnym aucie nie trzeba odlaczac
piotereks
27-02-2011, 19:10
brali do domu zeby aku mial cieplo, klemy w sprawnym aucie nie trzeba odlaczac
no dobra. a w lato czemu kazal mi zdjac minusowa, jak mu mowilem ze nie bede miesiac jezdzil?
jackrabbit
27-02-2011, 19:12
no dobra. a w lato czemu kazal mi zdjac minusowa, jak mo mowilem ze nie bede miesiac jezdzil?
bo wie ze cos jest spieprzone w aucie, prad ucieka jednym slowem
piotereks
27-02-2011, 19:14
eeeeeeeee tam. wzialem od niego nowke varty i tak mi doradzil z ta minusowa klema. szczerze od tego momentu w lato czy jaesien bez zadnego odlaczania klem wchodzilem po miesiacu i palil od pierwszego kopa.
W wyłączonym samochodzie jest parę odbiorników prądu, które go zżerają. Choćby alarm, zależnie od typu, potrafi pobierać te 50-100mA, co wyciąga z akumulatora 1-2Ah na dobę, czyli po miesiącu może go całkiem rozładować.
Boryszuk
27-02-2011, 19:16
no dobra. a w lato czemu kazal mi zdjac minusowa, jak mu mowilem ze nie bede miesiac jezdzil?
Stare nawyki starego elektryka wychowanego na maluchach i dużych fiatach.
jackrabbit
27-02-2011, 19:17
bzdura.