Zobacz pełną wersję : Sigma 10-20 f3,5 vs Tokina 11-16 f2,8
dziadzior
18-02-2011, 21:04
Hej . Jako , że nie widziałem takiego tematu , a jestem w trakcie kupna szerokiego szkła i dużego dylematu ;/ . Jestem początkującym , kompletuje powoli szkła do późniejszych ślubniaków , jak na razie będe trenować na narzeczeńskich itd . Sigma czy tokina ? jedni mówia sigma , drudzy Tokina . Dodam ze szkła do puchy d90 .
Mariusz888
18-02-2011, 22:56
Jako , że nie widziałem takiego tematu.
:lol: :lol: :lol: :roll: w tym dziale pytanie "tokina czy sigma" jest co 2 kroki i wg mnie jest najczęstszym pytaniem na jakie można się natknąć w dziale szerokokątnym a Ty mówisz że nie znalazłeś? :roll:
Jestem początkującym , kompletuje powoli szkła do późniejszych ślubniaków ,.
:roll: niedługo 2 drugi obywatel będzie fotografem ślubnym - wyjaśni mi ktoś to zjawisko? ;)
niedługo 2 drugi obywatel będzie fotografem ślubnym - wyjaśni mi ktoś to zjawisko? ;)
oczywiście! Walczymy ze zmniejszającą się liczbą młodych Polaków, najczęściej więcej ślubów to więcej dzieci w związku z czym, będzie miał kto pracować na nasze emerytury, niestety ślubów jest już na tyle dużo, że brakuje fotografów by je "obskoczyć" - pasuje moje wytłumaczenie? :D
Mariusz888
18-02-2011, 23:48
No nie wiem bo ostatnio co drugi lub trzeci wątek w dziale optyka to jest "co mam kupić do ślubów bo nie mam pojęcia o tym co widać przez 50mm ale za to widzę potencjalną kasiorkę" ;)
Ja bym wolał Tokinę (chyba że musisz mieć silnik HSM w obiektywie). Co 2.8 to 2.8 + świetna jakość wykonania.
wycior99
23-02-2011, 16:29
Miałem równy rok temu podobny dylemat. Pojechałem po Tokinę a kupiłem Sigmę (f3.5). Sigma jakoś bardziej przypadła mi do gustu. Zakres ogniskowych (10-20) Sigmy jest bardziej użyteczny niż f2.8 Tokiny. Jestem zadowolony z zakupu.
Ja dzis jade po Sigme, ale to tylko ze wzgledow finansowych. Za Tokine nawet uzywana musze zaplacic 2 razy wiec.
Tokina jednak kiedys docelowo bedzie, a moze juz 14-24 po przejscu na FX.