Zobacz pełną wersję : d300 i nowy obiektyw , czy d700 i stary obiektyw
Witam,
Jestem "sprzętowym" amatorem, a stoję przed ważnym wyborem zakupu nowego sprzętu.
Fotografuję głównie ludzi, czyli portrety.
Obecnie pracuę na nikonie d80, obiektyw AF-S nikkor 18-70 dx i lampa SB-600.
Waham się między d300 a d 700. Zastanawiam się czy lepiej kupić d300 i dokupić lepszy obiektyw (jaki?), czy zostać przy starym obiektywie i kupić d700 (i dlaczego)?
Będę bardzo wdzięczna za porady.
Pozdrawiam
Kup d300 i zostaw stary bo:
1. 18-70 to obiektyw dx a d700 to body FX
2. fotografujesz portrety, a nie posiadasz portretowego oobiektywu
3. ty powinienneś wiedzieć czego bardziej potrzebujesz
darkmajin
17-02-2011, 09:40
"stary" obiektyw masz pod dx do d700 się nie nada
kup d300s i 50mm 1.4g
a jak jesteś kasiasty sprzedaj wszystko w pieruny i kup d700 i 50 1.4g na dzień dobry i ciesz się życiem
jak zapewne wiesz do d700 należałoby użyć obiektywu dla pełnej klatki, czyli Twój stary 18-70 dx nie wykorzysta w pełni możliwości d700. Jak dla amatora wydaje mi się, że zestaw d300 + 50/1.8(1.4) do portretowania wystarczy w zupełności (przynajmniej na początek).
zostaw D80 i kup dobry obiegtyw, pozniej patrz za puchą
Moze 80(70)- 200 2.8
Sprzedaj ten set co masz kup d700 za sprzedanu 18-70 kup sobie przynajmniej 50 1.8 i po czasie zmien na 1.4 pelna klatka do portretu - chyba nie potrzeba reklamy =)
Sent from my HTC Dream using Tapatalk
d700 i 50 1.8 - bardzo przyjemny secik
aikidudi
17-02-2011, 10:31
Jak dla amatora to na początek zastanowiłbym się czy taki zakup opłaci się. NIe problem kupić porządny sprzęt(jesli ma się kasę), a nie umie się go wykorzystać.