Zobacz pełną wersję : jaki drugi obiektyw?
Witam
Jestem amatorem fotografii. Mam Nikona D90 z obiektywem AF-S DX 16-85 mm f/3.5-5.6G ED VR. Fotografuję wszystko ludzi, przyrodę, martwą naturę, krajobrazy. Chciałbym kupić drugi obiektyw o stałej ogniskowej cena tak do 1200 max 1400zł. Co byście polecili? Myślałem nad 35mm F/1.8 lub 50mm F/1.4.
z góry dzięki za pomoc
mam 50 1.4 i jest to zacne szkło, choć trochę wolne :)), ale za kwotę, którą podałeś to może lepiej 50 1.8 i 35 1.8. 50 1.8 powinna dawać sympatyczny obrazek już od przesłony 2.2.
35 1.8 jak dla mnie (amatora) jest wspaniała - używalna od 1.8 - ten obiektyw najczęściej mam założony gdy fotografuję w domu - tak więc powinien znaleźć się on obowiązkowo w Twojej Torbie foto :)
Może nie wszystko naraz, a lepiej najpierw zainwestować troszkę więcej w jedno lepsze szkło i kupić 50 1.4, a kiedyś w przyszłości zaopatrzyć się również w 35mm?
Szprychu
14-02-2011, 20:37
Lepiej 50/1.8 + 35/1.8.
Robiłem zdjęcia 50 1.8 i 1.4, tak szczerze wg mnie 1.8 nie ustępuje bardzo 1.4 a jest znacznie tańsza ;).
Hm - wg mnie lepiej kup używkę 50 1.8 i nówkę 35 1.8
35 1.8 zostawisz sobie na 100% bo to zacne i tanie szkło. A z biegiem czasu sprzedaż 50 1.8 nie tracąc na tym złotówki (no może 50 zł będziesz w plecy) i kupisz sobie 50 1.4 lub 85 1.8 - sam przerabiałem ten scenariusz. 85 nie kupowałem dla siebie bo mi wystarcza 105 macro do portretu
PS - zwróć uwagę na mały detal - D90 ma najkrótszy czas migawki tylko 1/4000 a to zdecydowanie za długo jeśli chce się zrobić portret w jasny dzień na pełnej dziurze - i tak trzeba je przymykać (jak ja tego nie lubię w D90)
No ale wszystko zależy od Ciebie - Ty wiesz najlepiej co fotografujesz i do czego Ci jest to szkło potrzebne
Może i macie racje szkoda że nie mogę ich przetestować i samemu sprawdzić jaka jest różnica:/ Nie będę się spieszyć z wyborem trzeba to dobrze rozważyć.
Lepiej 50/1.8 + 35/1.8.