Zobacz pełną wersję : D90 i czas otwarcia migawki z uzyciem lampy błyskowej
Szanowni koledzy. Zauważyłem ,że kiedy używam lampy błyskowej -zewnętrznej (SB700) z moim body D90 mogę skrócić czas otwarcia migawki maksymalnie do 1/200s . Czy to są ograniczenia występujące w D90? A jak jest w innych lustrzankach Nikona? Jestem początkującym użytkownikiem lampy błyskowej i chciałbym zapytać ,czy krótsze czasy otwarcia migawki są w ogóle przydatne ,i czy tak naprawdę się ich używa z użyciem lampy błyskowej?
Czas synchronizacji właśnie taki jest. Włącz "e5"(auto FP) w menu aparatu i będziesz mógł synchronizować do 1/4000.
Krótsze czasy synchronizacji lampy będą przydatne wtedy, gdy światła zastanego będzie za dużo, a ustawienia ekspozycji, które wybrałeś w aparacie uniemożliwią poprawne doświetlenie sceny z lampą (na przykład wypełnienie błyskiem cieni) i spowoduje prześwietlenie tejże sceny. Skracamy wówczas czas migawki dostosowując ekspozycję do wybranej przez nas przysłony i czułości - i jeśli musimy wyjść poza krótsze czasy niż 1/200s ratunkiem jest tryb Auto FP o którym pisał kolega "devgru". Pamiętać jednak trzeba o pewnych ograniczeniach mocy lampy w tym trybie. Więcej w instrukcji lampy :)
Dziękuje za szybkie odpowiedzi ,problem został opanowany . Dodatkowo od razu zapytam o tzw ograniczenia lampy, o których wspomniał "Vinci". Podam przykład jak i co konkretnie zrobiłem i może jak dobrze rozumuje odpowiem sobie sam na pytanie, ale też proszę o potwierdzenie ,bądź wyprowadzenie mnie z błędnego rozumowania.