PDA

Zobacz pełną wersję : Fotografia - czy muszę rejestrować działalność gospodarczą



true_master
11-02-2011, 17:41
Jestem fotografikiem - amatorem.Jestem studentem. Chcę zacząć fotografować śluby, komunie, chrzty - gdyby było takie zapotrzebowanie wśród znajomych, oczywiście chcę to robić odpłatnie. Czy w takim razie muszę rejestrować działalność gospodarczą? Nie będą to codzienne usługi, tylko powiedzmy jedno, dwa "zlecenia" w miesiącu. Szczerze mówiąc zysk z tego jest tak nikły, że rejestrowanie działalności gospodarczej jest nieopłacalne.

tomitom
11-02-2011, 17:48
Działalność gospodarcza: zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Wg przepisów nie musisz, uprzedzę pytanie tak podatek musisz odprowadzać.
Oczywiście to po TWOJEJ stronie będzie leżeć ciężar udowodnienia US że nie wykonujesz działalności zarobkowej w sposób ciągły i zorganizowany.

true_master
11-02-2011, 17:55
To w jaki sposób mam dla US odprowadzać podatek?? Przecież faktury Vat nie mogę wystawić. A jak rozliczenie roczne Pit??? Przecież musze mieć jakieś dokumenty

credka
11-02-2011, 18:02
Już sobie wyobrażam jak ludzie na forum zawzięcie przepisują tysiące informacji z googla, coby wyręczyć Cię z tego zadania... Przecież wszsytko już powiedziano od A do Z jak prowadzi się działalność...
Tutaj:
jak prowadzić działalność gospodarczą fotografia (http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl&q=jak+prowadzi%C4%87+dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87+go spodarcz%C4%85+fotografia&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=7750c7d6c0ca4d1f)

tomitom
11-02-2011, 18:02
To w jaki sposób mam dla US odprowadzać podatek?? Przecież faktury Vat nie mogę wystawić. A jak rozliczenie roczne Pit??? Przecież musze mieć jakieś dokumenty

Widzisz - studia to nie tylko picie piwa i nieustające orgie - była niedawno sesja trzeba było nie ściągać.