Zobacz pełną wersję : dylemat z wyborem pierwszego Nikona
Witam wszystkich i proszę o radę, bazując na Waszych doświadczeniach:
Jestem generalnie początkującym fotografem, który swoją przygodę z fotografią rozpoczął od Canona 550D.
Niestety, body to nie dawało mi satysfakcji w wyniku mało wygodnego użytkowania. Kupując go miałem spory dylemat między Nikonem D90 a owym Canonem 550d. Wybrałem Canona ze względu na opcję kręcenia filmów full HD, jednak ze spartańskim body nie czułem się komfortowo.
Po ponad pół roku stwierdziłem że coś z tym fantem trzeba z tym zrobić. Albo polubić Canona i zająć się kompletowaniem szklarni, albo zmienić system póki nie zainwestowałem w obiektywy.
Zdecydowałem się raczej na to drugie:
Moje założenia:
1) kręcenie filmów HD jest dla mnie kwestią dość istotną
2) fotografuję przeważnie portrety i obiekty statyczne (reporterka) tak więc na początek kitowy 18-105 + stałka 35/50 będzie ok.
3) jako esteta cenię jakość wykonania puszki i jej prezencję
Wstępnie zastanawiam się nad D7000, ale czytając fora zastanawiają mnie niepokojące informacje o hotpixelach i problemach z AF. Czytałem też że jakość filmów nie jest zbyt dobra. Nie wiem ile w tym prawdy?
Myślałem też o D300 ....
Co radzicie jako "pierwszego Nikona"?
Jeżeli interesują Cię filmy w HD, to zdecydowanie D7000. Przeczytaj sobie temat na forum, obejrzyj sample, porównaj opinie. Pozdrawiam
Jeśli kręcenie filmów full HD jest kwestia dość istotną, to pozostaje ci chyba jakiś kompakt. Do zdjęć możesz wziąć D90 i zamkniesz się w budżecie na D7000
Nie wiem jak w przypadku pozostalych nikosiow, jednak np. d90 nagrywa filmy z jakoscia HD (jak dla mnie czysty NIEPOTRZEBNY marketing) i uwazaj (jezeli nie wiesz) z dzwiekiem MONO. Coz to za hd bez podstawowego stereo?
Wydaje mi sie (skoro stawiasz na nagrywanie HD) kup kamere za te pieniadze - HD bedzie smigac a takowe kamery takze umozliwiaja robienie zdjec ;)
Jacek Wrzesińsk
10-02-2011, 21:22