PDA

Zobacz pełną wersję : Szeroko, szerzej, jak najszerzej - który

rkaniews
28-01-2011, 10:51
Przymierzam się do zakupu nowego zestawu body + obiektyw, którego głównym celem będzie robienie zdjęć "krajobrazowych" - rozumianych jako zdjęcia architektury, głównie ulice. Zależy mi na jak najszerszych ujęciach. Przyznam, że nie mam doświadczenia w takich zdjęciach, dlatego piszę tutaj.

Zakładam budżet 7 tys. złotych na całość.
Tak myślę, że podejdę do sprawy od strony obiektywu (to co zostanie musi wystarczyć na body, kartę itd.).
EDIT: przy zakładanym budżecie, to body będzie DX.

Wstępne zestawienie jest takie:
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Nikon -1800 zl
Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Nikon - 2300
Nikkor AF-S 12-24mm f/4G ED-IF DX - 3200
TOKINA 11-16 f/2.8 - 2700 zł.

Naprawdę zestaw ma służyć do robienia zdjęć ulic (często wąskich w starej części miasta) i mam zagadkę.
W zaciszu domowym mam jakiś statyw (kupiony kilka tam temu) więc ten aspekt partycypacji w kosztach całkowity odpada.

Zdjęcia będą poddane obróbce, przeskalowane i wyświetlane wyłącznie na stronie www. Nie przewiduję robienia z nich reprodukcji, robienia odbitek itd.

PS.
W grę wchodzi zakup wyłącznie nowych sprzętów.

Photoartbox
28-01-2011, 11:14
Jest tez Sigma 8-16, jesli chcesz najszerzej ;) http://www.ceneo.pl/6623248

Feadin
28-01-2011, 11:21