Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do d60 dla początkującego?
Witam jestem nowa na tym forum, więc mam nadzieję, że nie powtórze tematu. Dzisiaj rozwaliłam sobie obiektyw i już chyba nie ma sensu go naprawiać. Coś w srodku się obluzowało i grzechocze. Łapie ostrość, ale zablokował się pierścień zoomu . MOże się ktoś orientuje czy jest szansa takie coś zreperować i czy warto? Zastanawiam się jaki ewentualnie kupić nowy obiektyw. Używałam nikkora 18-55mm. To moje początki przygody z fotografią i dopiero zaczęłam łapać 'co z czym się je'. Może ktoś mi poleci jaki obiektyw warto kupić do tego aparatu, tak żeby nie zaszaleć odrazu za bardzo, bo opanowanie tego zajęło mi trochę czas. A może kupic nadal taki sam? Nie jestem profesjonalistką, narazie się ucze i traktuję to jako hobby, więc nie potrzebuje też jakiegoś wypasionego sprzętu. No i lepiej dla mnie tez nie szalec z ceną, bo niestety mam chyba we krwi tą zdolność, że zawsze coś mi spadnie, coś potrące itd.
jackrabbit
22-01-2011, 23:08
do czego i za ile?
do D60, może na początek tak do 1000zl
jackrabbit
22-01-2011, 23:12
tzn co fotografujesz
ja bym wzial 35mm 1.8 i 18-55 vr
Nikon 18-70, Sigma 17-70 HSM. Dobre i stosunkowo nie drogie.
velaskez
22-01-2011, 23:25
tzn co fotografujesz
Popieram. 35/1.8 daje super obrazek i fajnie można się pobawić głębią ostrości a 18-55vr jest w gruncie rzeczy uniwersalny.
Ja bym polecił jak kolega wyżej 35mm 1.8 bardzo fajne szkiełko i na pewno wykorzystasz go nie tylko na zewnątrz ale też w pomieszczeniach. Jest to dosyć uniwersalne szkło. Zapewne jak go kupisz to mogę Cię zapewnić że już go nie sprzedasz;)
fotografuję w zasadzie wszystko, od krajobrazów po portretówki dziecka, ale to jest narazie raczej zabawa i poznawanie opcji i ustawień aparatu, więc jakichs konkretnych wymagań nie mam. MOże kiedyś jak zagłębię się lepiej we wszytsko to kupie jakiś lepszy obiektyw. Narazie potrzebuje coś w miarę uniwersalnego, żeby złapać podstawy