PDA

Zobacz pełną wersję : [D700] Jak zrobić własny pilot (wężyk spustowy)



slayer
15-01-2011, 00:02
Witajcie

Dziś uległ awarii mój pilot na kabel (wężyk spustowy), a że pożyczyłem od znajomego lampy specjalnie na ten dzień nie chciałem odkładać tego na później. Po przeszperaniu wujka google znalazłem schemat złącza N8 (bo tak się nazywa złącze do dodatkowych urządzeń jak pilot czy odbiornik GPS w aparatach D700/D3). Poniżej prezentuje zdjęcie na którym zaznaczyłem, które 3 piny należy ze sobą zewrzeć aby zwolnić spust migawki.


https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img20.imageshack.us/img20/4704/d700zlacza.jpg)

Prowizorycznie wsadziłem w złącza igły, dwie przylutowałem do jednego kabla, trzecią do drugiego kabla. Po zwarciu aparat wyzwala migawkę. W trybie Mup, po pierwszym zwarciu migawka się otwiera, po drugim zamyka. W przypadku zdjęć seryjnych, jeśli zewrzemy na dłużej, to tak jakbyśmy trzymali wciśnięty spust migawki.

UWAGA

Studiuję na Politechnice, znam się na rzeczy i robiłem to świadomie i na własną odpowiedzialność. Choć teoretycznie nie ma możliwości uszkodzenia sprzętu (pilot działa na identycznej zasadzie czyli zwiera te 3 piny w momencie wciśnięcia przycisku) to jeżeli ktoś się tego podejmie to robi to na własną odpowiedzialność. Sam z reguły nie stosuję takich półśrodków (aparat za 7k, a ładowarka/akumulator/wężyk po 5 zł) jednak najpierw przeanalizowałem szczegółową specyfikację techniczną (serwisową) aparatu.

Nie polecam takich rozwiązań, podaję to tylko po to aby jeśli ktoś będzie w takiej sytuacji jak ja i na własną odpowiedzialność chciał zrobić coś takiego nie musiał przeszukiwać dziesiątek stron, for i specyfikacji.

zieli
23-05-2011, 10:52
Witam;
a nie jest to przypadkiem tak, że zwarcie jednej pary styków powoduje ustawienie AF, a zwarcie drugiej wyzwolenie migawki - w zasadzie powinno to działać tak samo jak spust migawki w aparacie (naciśnięcie do połowy - ust. AF, nast. wyzwolenie migawki)?
Pozdrawiam
Piotr Z.

zieli