Zobacz pełną wersję : PS a inne przeglądarki - kontrast się rozjechał
Właśnie. Rozjechał mi się kontrast pomiędzy PSem a innymi przeglądarkami i Windowsem. Obrabiam fotkę i jest ok. Zapisuję i otwieram np Infranem, Photoscape'm albo nawet windowsową przeglądarką - zdjęcia mają mocniejszy kontrast.
Jakieś sugestie ?
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img89.imageshack.us/i/kontrasty.jpg/)
nie znam się za bardzo, ale być może profile kolorów: PS->Edycja->Konwertuj do profilu
może jpg zrobiono w AdobeRGB i tak zapisuje PS a przeglądarki interpretują jako sRGB
Korzystam tylko z sRGB więc to nie to. Niestety nadal nie znalazłem rozwiązania :( :( Kicha po całości bo mam 200 zdjęc do obrobienia a tu mi się nic nie zgadza i robota leży :(
No dobra. Chyba znalazłem przyczynę - jednak się coś z profilami potegowało. Po skorzystaniu z opcji Przydziel Profil w PSie zacząłem sobie zmieniać profile. Kiedy zamiast sRGB zaznaczyłem profil monitora obrazek w PSie zaczął wyglądać identycznie jak w Infranie. Jak mogę zmusić PSa żeby zawsze korzystał z tego profilu? Dodam że nawet nie wiem gdzie ten profil monitora siedzi bo sam go nie kalibrowałem po reinstalacji systemu. No może za wyjątkiem kalibracji znajdującej się w Windowsie
No dobra już mam wsio wyświetlane tak samo ale PS oczywiście krzyczy przy otwieraniu jpg'a że profil osadzony (sRGB z aparatu)jest niezgodny z profilem roboczym (profil monitora). Co za tym idzie oczywiście RAW wygląda inaczej bo on opiera się na sRGB. Co ciekawe w Windzie jak profil domyślny mam ustawione sRGB. Panowie, jakiś help bo mi się już pomysły kończą :(
de Fresz
30-12-2010, 02:55
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=164332
Zerkne i poczytam choc doszedlem do tego gdzie lezal problem. Nie doszedlem jednak do tego skad się problem nagle pojawil. W windzie jaako domyslny ustwil się profil monitora. Ja tam nic nie grzebalem stad troche mi zajelo żeby znalezc przyczyne