Zobacz pełną wersję : D90 i bardzo ciemne zdjęcia
Witam szukałem na forum różnych informacji ale nic nie przemówiło do mnie dlatego zapytam się w osobnym temacie.
Mam D90 z 18-105 VR od roku czasu, jestem amatorem fotografii uwielbiam wyjść za dnia sobie i cykać zdjęcia i później oglądać moją pracę, właśnie za dnia, ostatnio kiedy zespól mi się kompakt brałem na kameralne imprezy w domu lustrzankę tak jak w te święta, i cały czas męczę się z ciemnymi zdjęciami w pomieszczeniach, dam przykład, pokój możne 20m2 + żyrandol z trzema 100 watowymi żarówkami i co?? aparat żeby zrobić normalne zdjęcie potrzebuje od 1 sekundy !?, czy to normalne? za dnia zawsze ok bez problemów ale w pomieszczeniach tragedia myślałem ze dam sobie 1/20 3.5f iso zwiększam do 400 było by git, niestety ciemne zdjęcie aż za bardzo. Dalej zmniejszam do 1/15 zwiększam iso do 1600 cykam to w miarę jeszcze ujdzie ale delikatnie ciemne jest, ale szumy są tragiczne... aż mi się na foto nie chce patrzeć.
W aparacie wszystkie te podstawowe opcje są jak należy, chyba że wewnątrz jakieś ustawienie o którym nie miałem pojęcia ale wątpię. Głównie pracuje na Manualnych ustawieniach ale bez przesady 1/15 3.5f przy trzech 100w żarówkach i ledwo ścianę widać + świeczki co na stole były. A w dzień wszystko idealnie... nie kumam tego
Dodaje mu flesza i wszystko ładnie pięknie bez niego zdjęcie ciężko zrobić, ale taki parę razy taki flesz po oczach i nikt zdjęć już nie chce :D
rozwiązanie problemu jest proste - zdejmij dekielek z obiektywu i będzie jaśniej;P
A tak na poważnie to proponuję dwie rzeczy - kupono jasnego obiektywu np. 35/1.8 albo dobrej lampy błyskowej np. sb-900 (polecam bo mam i wiem, że dobra, niższe modele napewno też są niezłe:) ), a najlepiej jedno i drugie.
Jak nauczysz się błyskać dobrze lampą, to na zdjęciach nawet nie będzie widać, że używałeś lampy, a zdjęcia będą jasne nawet przy f3,5 :)
W pomieszczeniach 35mm f/1.8 będzie wąski. Rozwiązaniem jest obiektyw typu tamron 17-50 2.8.