Zobacz pełną wersję : Sigma 10-20 4-5.6, czy coś tańszego?
SilesianMan
21-12-2010, 18:22
Witam wszystkich serdecznie ;) skończył się czas biernego czytania forum, nadszedł czas aktywnego uczestniczego w jego życiu :)
Jestem początkującym fotoamatorem, w tym roku kupiłem Nikona d5000 z obiektywem 18-105, niedawno dokupiłem filtr polaryzacyjny Marumi DHG Circular, w przyszłym miesiącu mam zamiar kupić lampę Nissin Di622 Mark II.
Dużo próbuję, uczę się, czytam, znowu próbuję, znowu czytam i tak dalej. W każdym razie zapał i chęć do fotografowania jest :)
Mam pytanie odnośnie obiektywów szerokokątnych, chciałbym w przyszłym roku kupić takowy i myślę nad Sigmą 10-20 ale tą starszą - 4-5.6. Na allegro kosztuję ok. 2000 zł.
Czy taką jakość jak w tym obiektywie znajdę w jakimkolwiek tańszym obiektywie? To ogrom kasy i zanim je wydam chcę się 100 razy upewnić co do słuszności zakupu.
Pozdrawiam i proszę o pomoc ;)
szymon708
21-12-2010, 18:53
Od jakiegoś czasu również zastanawiam się nad zakupem szerokiego kąta. Wahania są między Tokiną 11-16 i właśnie wspomnianą w temacie Sigmą. Zależy do czego będziesz używać. Ja chce do wszystkiego, a więc od krajobrazów poprzez wnętrza budynków skończywszy na fotografii kościelnej. Dlatego kusi mnie stałe światło 2.8 jakie daje Tokina.
Z drugiej strony szerszy zakres zooma w Sigmnie i 1mm na dole więcej przemawiają na korzyść Sigmy. O tańszych nawet nie myśl, jest wprawdzie 14mm Samyanga, ale to stałka manualna, natomiast Tamron jest gorszy optycznie ( opinia po przeczytaniu testów i samplach )
Światło 2.8 przy docelowym używaniu lamy jest mz zbędne, ale z tego co czytałem ( a sporo już tego za mną o szerokim kącie ) Tokina niszczy konkurencie pod względem ostrości w całym kadrze.
Dolączam się do wątku z pytaniem do wszystkich którzy używają szerokiego kąta w kościele. Światło 2.8 czy ew. 3.5 nowszej Sigmy jest niezbędne ?
Sigma to switne szklo, szczegolnie za taka kase.
Mam ja od ponad roku, jak zreszta swoj pierwszy aparat.