Zobacz pełną wersję : Jak uzyskać 4,5kl/s w Nikon D90?
mati199537
09-12-2010, 23:08
Cześć
Jestem nowy na tym forum więc wypadałoby się przedstawić. Otóż jestem Mateusz i mam 17 lat. Dziś kupiłem Nikona D90 + 18-105 VR + SanDisk 8GB 30MB/s. Jest to moja pierwsza lustrzanka. Częściowo się z nią oswoiłem ale na stronie producenta przeczytałem, że można robić nią 4,5kl/s. Więc ustawiam zdjęcia seryjne na H - czyli te szybsze, migawkę na 1/4000 s i po przytrzymaniu "spustu" niby jest te 4,5kl/s ale zdjęcia wychodzą całe czarne. Nic nie widać. Wiem ze może być to dla was banalne pytanie ale jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuję.
Mateusz
im krótszy czas tym mniej światła zdąży dotrzeć do matrycy, dlatego przy 1/4000 s zdjęcia są czarne. nawet 1/50 s powinna spokojnie wystarczyć ;) jeszcze lepsze wyniki osiągniesz po wyłączeniu AF :)
gadzeciarz
09-12-2010, 23:12
Cóż.światło górą! i poszukaj na forum też już było xxx pytań.
mati199537
09-12-2010, 23:13
za jakieś 15-20minut sprawdzę bo baterię ładuję a w zasadzie to już kończę ją ładować.
gadzeciarz
09-12-2010, 23:27
http://forum.fotopolis.pl/viewtopic.php?f=30&t=12593
http://forum.nikoniarze.pl/archive/index.php/t-121294.html
Nie mogę już edytować ale napisaliście dwie zupełnie nie na temat odpowiedzi, a ja to komentując trzecią. Moim zdaniem w pierwszym przypadku to hipokryzja, w drugim nabijanie postów bo w żadnym pokazanym temacie nie ma odpowiedzi na pytanie.
Odpowiedziałem jednym zdaniem i uważam, że on stracił mniej czasu, dla serwera to mniejsze obciążenie a temat się wyczerpał ;)
EDIT: Dwie odpowiedzi jedna osoba napisała, dopiero zauważyłem...
tomek20stencel5
09-12-2010, 23:47
Oj Mateuszku, poczytaj najpierw co to ekspozycja, jakieś podstawowe poradniki przejrzyj i wtedy słuchaj migawki przy prędkości 4.5fps ;)
A tak z ciekawości spytam. To były twoje pierwsze w życiu zdjęcia? Przed kupnem czytałeś coś o fotografii a szczególnie ekspozycji?