Zobacz pełną wersję : RAID i W7
Chciałem zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z instalowaniem W7-64 i innego oprogramowania ( PS, NX2 ) na raid0. Coś ostatnio chodzi mi po głowie ten raid, jednak nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. Trochę wyguglałem ale też nie ma nic specjalnie świeżego i są różne zdania w tym temacie. Będę wdzięczny za wszelkie opinie, nie chcę popaść w ewentualne kłopoty tym bardziej, że sprzęt dopiero co poskładany i wszystko poinstalowane.
Dziala wszystko bez problemu raid po instalacji systemu jest niewidoczny. W momencie instalowanie systemu nalezy dodac sterowniki do kontrolera raid (mniemam ze bedzie to raid z plyty glownej, takze trzeba takie sterowniki dostarczyc) i dalej juz wszystko idzie normalnie.
Nie wiem jaki raid chcesz zrobic, ja uzywam raid 0 i tutaj wzrost wydajnosci jest bardzo duzy. Podstawowym waskim gardlem PC jest szybkosc dyskow, tutaj raid 0 znaczaco przyspiesza prace, nawet jezeli zepniemy tylko 2 dyski.
Pamietaj jednak ze jezeli przy konfiguracji raid 0 padnie jeden dysk, utracisz dane. Natomiast ja jestem zwolennikiem robienia backup'ow takze za bardzo sie tym problemem nie przejmuje.
Jak padnie płyta to też podobno jest problem (szczególnie w przypadku kiedy nie jest już sprzedawany posiadany model).
Dziala wszystko bez problemu raid po instalacji systemu jest niewidoczny. W momencie instalowanie systemu nalezy dodac sterowniki do kontrolera raid (mniemam ze bedzie to raid z plyty glownej, takze trzeba takie sterowniki dostarczyc) i dalej juz wszystko idzie normalnie.
Nie wiem jaki raid chcesz zrobic, ja uzywam raid 0 i tutaj wzrost wydajnosci jest bardzo duzy. Podstawowym waskim gardlem PC jest szybkosc dyskow, tutaj raid 0 znaczaco przyspiesza prace, nawet jezeli zepniemy tylko 2 dyski.
Pamietaj jednak ze jezeli przy konfiguracji raid 0 padnie jeden dysk, utracisz dane. Natomiast ja jestem zwolennikiem robienia backup'ow takze za bardzo sie tym problemem nie przejmuje.