Zobacz pełną wersję : Prawa autorskie? co i jak?
Witam wszystkich serdecznie. Mam prośbę do tych którzy są w temacie na bieżąco.
Robiłem zdjęcia na weselu znajomego - grzecznościowo(mój pierwszy raz). Sprawa wygląda tak że Panowie z zespołu muzycznego prosili żebym podczas wesela zrobił im kilka zdjęć i potem wysłał jeśli to nie jest problem, żeby mogli umieści je na swojej stronie. Wysłałem im te zdjęcia, ale podpisałem imieniem i nazwiskiem, po czym wielkie zaskoczenie. Wchodzę na stronę zespołu a tam zdjęcia, na których podpis został zaklejony łatką w PS-ie. Zdaje sobie sprawę że nie jestem super fotografem i moje nazwisko nie jest żadną marką, ale nawet nie spytali mnie o zdanie co do ingerencji w moje zdjęcia. Wysłałem maila z informacją, że mi się to nie podoba i że proszę o wstawienie tych zdjęć w takim formacie jaki wysłałem, lub usunięcie ich ze strony. W odpowiedzi dostałem telefon od lidera zespołu muzycznego, który obrażając mnie i na końcu rozłączając się próbował coś osiągnąć. Nie chodzi już o te zdjęcia, ale nie lubię być traktowany jak g...
Pewnie dla wielu może okazać się to bez sensu, ale dla mnie teraz takie nie jest, wiec proszę Was o pomoc.
Jakby tak poszli ze mną... często na forum mowa o przedprocesowym wezwaniem do zapłaty :D To wyjaśnić powinno wszystkie niejasności :D zmiękną jak nic :D
miron19j
05-12-2010, 13:16
USTAWA
o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Art. 78.
1. Twórca, którego autorskie prawa osobiste zostały zagrożone cudzym działaniem,
może żądać zaniechania tego działania. W razie dokonanego naruszenia może
także żądać, aby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych
do usunięcia jego skutków, w szczególności aby złożyła publiczne
oświadczenie o odpowiedniej treści i formie. Jeżeli naruszenie było zawinione,
sąd może przyznać twórcy odpowiednią sumę pieniężną tytułem zadośćuczynienia
za doznaną krzywdę lub - na żądanie twórcy - zobowiązać sprawcę, aby uiścił