PDA

Zobacz pełną wersję : Parasolka-softbox czy zwykły softbox? - co polecicie?

mini21
02-12-2010, 14:36
Witajcie.
Cały czas rozbudowuje swoje małe, domowe atelier.
Mam już komplet żarówek, do tego sabinki.
Kupiłem do nich białe parasolki, żeby zmiękczyć światło, ale w niektórych wypadkach parasolki nie sprawują się najlepiej.

Zastanawiam się nad zakupem softbox'ów i takiego uniwersalnego mocowania jak TO (http://allegro.pl/adapter-przykrecany-do-softboxu-promocja-wawa-i1337763518.html).

Jakiś czas temu pojawiły się na rynku parasolki-softbox'y, które są stosunkowo tańsze od softboxów i chyba trochę bardziej mobilne.
Tylko nie wiem, czy taki powiedzmy półśrodek ma sesn?
Druga rzecz, która mnie zastanawia (jestem laikiem i nie znam jeszcze wszystkich zasad), to która wersja jest lepsza, czy z białą (http://allegro.pl/parasolka-softbox-95cm-dyfuzor-biala-czasza-wawa-i1347225431.html) czaszą czy czarną (http://allegro.pl/softbox-parasolka-srebrna-odbijajaca-czarna-czasza-i1348500448.html)?

Czy ktoś korzystał już z tych parasoli i ma porównanie do normalnych softboxów?
Zastosowanie czysto amatorskie, do domowego pseudo studia (portrety + produktówka).
Będę wdzięczny za opinię.

mateo912
02-12-2010, 15:20
Różnica między tymi parasolko softboxami jest taka jak między parasolka transparentną (biała przepuszczającą) a odbijającą.
Softbox da CI bardziej kierunkowe światło ale jest trochę droższy i ciężko się go składa do transportu a parasolko-softboxy bardziej rozproszone (nie kierunkowe) i składasz je tak szybko jak zwykłą parasolkę :)

mini21
02-12-2010, 15:45
hmm, czyli i jedno i drugie ma swoje wady i zalety.
Chciałbym to zrobić najniższym możliwym kosztem, dlatego tak sobie wyliczam.

Do parasolek nic mi już nie będzie potrzebne.
Do softboxów będę musiał jeszcze dokupić te mocowania.

Zastanawiam się jeszcze, co w przypadku, gdy będę chciał wyjść w plener.
Parasolkę złoży się szybko i zajmie niewiele miejsca.
Z softbox'em może być gorzej.