PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa używana czy nowa?

daromax
17-11-2010, 10:41
Witam, mam pewien problem, od razu zaznaczam, że nie zadam głupiego pytania którą lampę wybrać gdyż zakres modeli mam już wybrany, co więcej już jedną nabyłem, ale to w dalszej części zostanie dokładnie wyjaśnione. Liczę na waszą pomoc..

A więc, (wiem, że nie powinno się zaczynać zdania od tego sformułowania :D)
Kupiłem niedawno lampę Sb-600, używaną rzecz jasna ze względu na budżet, ale ta owa lampa mnie zawiodła, a dokładniej nagle po 4 dniach użytkowania (zrobione max 40 zdjęć dla sprawdzenia jej) najzwyczajniej w świecie nie uruchamia się, i nikt nie wie co jej jest, na szczęście trafiłem na uczciwego sprzedawcę i zwrócił mi pieniążki, wiadomo nie było gwarancji na lampkę.

I tutaj pojawia się mój problem, gdyż wiadomo nie zawsze można trafić na uczciwego sprzedawcę. Czy znowu ryzykować i zakupić używanego Metza 48 lub Sb-600 czy np nowego Nissina Di622 MarkII. Zaznaczam, że jestem czystym półamatorem z jakąś tam wiedzą nie robiącym na razie zdjęć za pieniążki. A chyba lepiej mieć gwarancję jak by się miało coś stać, a myślę że ta owa lampka w zupełności zaspokoi na razie moje oczekiwania a kiedyś tam w pewnie niedługim czasie odłoży się na Metza 58 czy Sb-900. Myślę że szkoda tyle kasy na początek ryzykować. Ale chciałbym też poznać opinie wasze, bo może jednak uważacie że warto dołożyć i zaryzykować bo może dzięki temu są lepsze efekty? tylko czy aż na tyle? Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Edit: No i zapomniałem zapytać czy tylko ja pechowo trafiłem na wadliwy model czy może ogólnie te lampki są dość awaryjne? Bo już sporo było tematów o problemach z nimi, czy ktoś miał już podobne lub inne problemy z modelami wymienionymi przeze mnie?

campermtb
17-11-2010, 14:16