PDA

Zobacz pełną wersję : upublicznianie zdjęć osób publicznych - czego nie można i co nie wypda



ESOX
15-11-2010, 16:49
Jakiś czas temu pracowałem w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego. Byłem urzędnikiem - tylko bez podtekstów politycznych ;-) nie jestem i nie byłem związany z żadną opcją polityczną. Za rzadów Pis, za Prezydenta Kaczyńskiego. Pracowałem jak szefami BBNu byli gen. Polko, miniser Stasiak, minister Szczygło i obecny gen. Koziej. Tak się składało, że oprócz oprócz swojej pracy "papierkowej" wykonywałem trochę foto (tak w celu uwiecznienia spotkania, wizyty itp.) nie byłem żadnym zawodowym fotografem etc. Po prostu czasem pstryknąłem, pamiatkową fotkę ze spotkania, uroczystości itp. (którą wrzucano na stronę BBNu). Czasem pstryknąłem firmowym canonem, czasem swoim d70s. Jestem w posiadaniu kolekcji zdjęć poliityków i tych z PiS i tych z PO, kilku uroczystości państwowych itp. Nigdy tego nie publikowałem. Po pierwsze bo jestem amatorem, dużo mi do fachowców, prawdziwych reporterów...., pod drugie zawsze to kojarzenie z polityką (dlaczego masz jego zdjęcie? czy to jest związane z Twoją pracą itp.).

Dziś pracuje w innej firmie i zastanawiam się nad pokazaniem swoich zdjęć, wrzuceniem na stronę....nikt ich nie widział. Może nie są wspaniałe, są słabe ale to ja jestem ich autorem. Zastanawiam się tylko nad wszelkimi aspektami prawnymi - nigdy z BBNem nie podpisywałem żadnej umowy w sprawie foto. Nie mam żadnych roszczeń absolutnie, to co przekazałem gdzieś zostało wykorzystane i jest oki. Zastanawiam się tylko czy ja mam wolną rękę w publikacji tych zdjęć (ja mam RAWy). Rozumiem, że nie ma w tym nic złego?. Oczywiście pozostaje aspekt.....moralny? taki....czy wypada - wiele osób to ofiary katastroy smoleńskiej. Możecie mi poradzić, czy są jakieś zasady, co wypada a co nie....nie chcę nikogo urazić, wstawiając zdjęcie, publikując w necie...... jest za pewne wśród Was wiele osób, zajmujących się reportarzami, fotografią życia politycznego....