PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki kolor ścian do studio



lucki
06-01-2007, 01:32
Witam! Mam pytanie do forumowiczów którzy mają studio, na jaki kolor najlepiej pomalować małe domowe studio?
5m x 4m, wysokie na 2,60m. Myślałem o 18% szarości na ściany i sufit na biało. Proszę o poradę...

Jacek_Z
06-01-2007, 01:46
jak napiszę, że na czarno to sie będziesz musiał wyprowadzić? :) :)
oczywiście żaden kolor. czym ciemniejszy szary tym lepiej.
Jak będziesz miał jasne studio i za duzo światła błądzącego, to zawsze mozesz porobić czarne zastawki. One i tak sie przydają.

lucki
06-01-2007, 10:16
Dzieki za odpowiedź. Trochę mnie zaskoczyłeś. Mieszkać w tym pomieszczeniu nie będę, ale czarny kurde... Jeśli chodzi o fotografię studyjną to jestem raczej laikiem i dopiero raczkuję, ściany zrobię na szaro. A co z sufitem? Jest dosyć nisko, czy nie wykorzystuje się czasami w studio światła odbitego od sufitu? Proszę się nie śmiać jeśli palnąłem głupstwo. :)

Jacek_Z
06-01-2007, 13:16
kto pyta nie błądzi :)
domyślałem się, że na czarno to raczej cięzko zaakceptować. Maluj jak planowałeś, będzie dobrze.
światło odbite od sufitu stosuje się w terenie by rozproszyć światło takiej lampy błyskowej nakładanej na aparat.
W studiu nie operuje się raczej tego typu światłem. Pracuje się raczej nie światłem odbitym, a bezpośrednim.
Dlatego maluje się ciemniej sciany, by odbić światła było mało. Sufit powinien podlegać tym samym regułom, należłoby minimalizować odbicia od niego.
Ale podobnie jak z czarnymi scianami - kiepsko z akceptacją przez innych domowników szarego sufitu.
Maluj wiec szaro ściany i biały sufit.
Tak bardzo ciemno maluje się zawodowe studia, gdzie ma się dużo światła, tysiące WS. Jeśli ty będziesz miał światła mało - np 2 żarówku błyskowe 68WS to światła ci będzie mało. Wtedy nawet białe sciany by były pomocne. Spadłby nieco kontrast zdjęć, ale można go podnieść przez stosowanie czarnych zastawek.
Ile i jak mocne swiatła planujesz miec w tym studio?

lucki
07-01-2007, 12:05