PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D80 - Wybór obiektywu portretowego

marcelluss
09-11-2010, 01:14
Witam wszystkich nikonowców,

Swój post zacznę od tego, iż jestem amatorem fotografii. Od 2 lat posiadam aparat Nikon D80 + nikkor 18-135. Aktualnie posiadam kwotę około 800zł i mam do was takie pytanie. Chciałem kupić obiektyw portretowy + lampe. Po dłuższej rozmowie z "googlami" wybór padł na:

Obiektyw - Nikkor 50mm f/1.8 D AF -- 484zł
Lampa - Nissin Di 622 - 383 zł

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat w/w rzeczy. Prosiłbym tylko o nie pisanie zdań typu "dołóż 200-300zł", gdyż studentowi dziennemu trudno jest zebrać większą sumkę :)

brzezior
09-11-2010, 10:25
Ten obiektyw bardzo dobrze sprawdza się jako portretowy. W mieszkaniach jest trochę ciasno, ale spokojnie daje radę. Nie da się co prawda zrobić zdjęć "zza stołu", ale nie jest źle. Jakość obrazu rewelacyjna. Duże przysłony jak najbardziej używalne. Mały, lekki i względnie szybki.
Co do lampy, to myślę, że też się sprawdzi. Osobiści używam SB-600, ale najczęściej odwrócony palnik i ustawienia ręczne parametrów - w dobie cyfrowej wystarczy kilka zdjęć i masz dobrane ustawienia dla pomieszczenia / odległości.
Podsumowując - zestaw portretowy bardzo dobry, za bardzo dobre pieniądze.

Mariusz888
09-11-2010, 10:26
Było trylion razy... :roll: Lampy nie znam więc się nie wypowiem, chociaż wygląda raczej mało zachęcająco i proponował bym używane SB600 ale jak chcesz po taniości to...

Co do szkła to jak już wspomniałem - było trylion razy w milionie wątków - nic lepszego i taniej nie znajdziesz - portretówka tzw "dedykowana" to dopiero N AF 85/1.8 za ok 1,5k nowa i ok 1,1k używana.

50/1.8 to dobre szkło w bardzo dobrej cenie - jeśli nie ma kasy na nic więcej - sprawdzi się. Miałem i wspominam z sentymentem chociaż 50/1.4D też miałem i była lepsza ;) Nie za bardzo jest sens coś innego doradzać bo skoro piszesz