PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzedaż zdjęc do magazynu - jaka umowa

fikromajo
03-11-2010, 15:27
Witam,

jako że będzie to moja pierwsza sprzedaż do magazynu ogólnopolskiego,
potrzebna będzie też umowa związana z przekazaniem/sprzedażą zdjęć.
Niestety jestem zielony w tym temacie, magazyn wspomina żeby podpisać umowę autorską 50%,
niestety nie wiem, jak miałaby taka umowa wyglądać, co zawierać, jak z odprowadzeniem podatku, PIT-em w późniejszym czasie.
Czy ktoś doświadczony mógłby mnie poratować jakimś przykładem takiej umowy, lub umowy która byłaby dla mnie najbardziej korzystna.

Pozdrawiam
Marcin Kowalski

markB
03-11-2010, 17:01
1. Wzory umów są np. w książce Michaela Freemana "Lustrzanki cyfrowe" (http://www.skapiec.pl/site/cat/1071/comp/296324). Może koledzy z forum będą mieli takie do wglądu. Prawdopodobnie magazyn ma swoje wzory umów.
2. Umowa autorska oznacza, że masz 50% koszty uzyskania przychodu, czyli płacisz mniejszy podatek. Jest to jak najbardziej korzystne. natomiast cenę zdjęć musisz wynegocjować, wszystko zależy od rodzaju magazynu, jego nakładu itp. Nie licz wszakże na kokosy.
3. Po spisaniu umowy dostaniesz (być może nie od razu, ale muszą przysłać przed końcem marca 2011) egzemplarz umowy, stanowiący dowód (podkładkę) do wypełnienia PIT-u w przyszłym roku. W odpowiednie rubryki wpiszesz sumy i, jeśli nie przekroczysz 2-giego progu, to o nic się nie martwisz, bo stosowny podatek będzie już pobrany, t.j. dostaniesz z magazynu "kasę" minus podatek.

Igor S.
16-11-2010, 02:33