PDA

Zobacz pełną wersję : sprzedaż zdjęć - jaka umowa

mateosite
28-10-2010, 14:39
witajcie

sprzedaję swoje zdjęcia firmie ( do wykonania kalendarzy na 2011 rok ) i mam do Was pytanie: jaką formę umowy wybrać (zanczam iż możliwy jest scenariusz iż jako wynagrodzenie otrzymam nowy sprzęt) tak by kupujący i sprzedający zapłacili jak najmniejszy podatek

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

pozdrawiam serdecznie
m.

freefly
28-10-2010, 15:00
Czym taniej sprzedasz, tym mniejszy podatek będzie do zapłacenia.;-)

mateosite
28-10-2010, 15:53
domyslam się, lecz ponawiam pytanie: jaką formę umowy zawrzeć? kupna-sprzedazy, umowa o dzieło, umowa zlecenie ?

mwysocki
01-11-2010, 20:42
Wydaje mi się, że to zależy od charakteru obu stron. Umowa kupna-sprzedaży kojarzy mi się z przekazaniem praw autorskich na rzecz kupującego. Umowa-zlecenie chyba powinna być zawarta PRZED wykonaniem pracy, jeśli ktoś komuś dopiero coś ZLECA? :D Nie znam się, tak więc nie linczujcie mnie za ew. błędy. W internecie pewnie są wzory i warunki umów, warto to pewnie przejrzeć. Ja osobiście się tym nie interesowałem, daleko mi do zainteresowania osób trzecich kupnem moich "dzieł" ;)

kicek
02-11-2010, 03:48
Zazwyczaj umowy o dzieło dużo bardziej precyzują rezultat niż umowy zlecenie, gdzie nacisk położony jest na zrobienie czegoś, bez wyrażenia konkretnych rezultatów.
Np. wykonanie reportażu - umowa zlecenie
wykonanie zdjęcia w ten i w ten sposób, na którym będzie to i to, uchwycone tak i tak - umowa o dzieło.
Jednak myślę, że warto zweryfikować te info u jakiegoś autorytetu w dziedzinie prawa, którym ja na pewno nie jestem ;)

Może pomoże Ci info na temat mojej własnej umowy. Kiedyś zdarzyło mi się sprzedać swoje zdjęcie gazecie. Była to wtedy "Umowa autorska", w której zostało wyszczególnione co następuje:
- jakie zdjęcie
- gdzie publikacja
- potwierdzenie praw do zdjęć (autor oświadcza, że ma nieograniczone majątkowe prawa autorskie do zdjęcia etc.)