Zobacz pełną wersję : Nikkor 18-200 ostrość, FF/BF ???
arkadiuszarek
23-10-2010, 16:47
Witam , ostatnio z ciekawości własnej zrobiłem test mojego obiektywu nikkora18-200 na D90, wszystko wykonałem książkowo , puszka na statywie , odległość od kartki papieru pisanej czarnobiałą prozą około 40 cm , kąt obiektywu do kartki 45 stopni , no chyba że o czyś zapomniałem , efekty kilkunastu fotek były takie że wszystkie kombinacje przysłony i ogniskowej poniżej wartości F5/50mm trafiały z celnością przed punkt pomiarowy[ linijkę tekstową] np F3,5/ 35mm ostrość była mocno przed punktem ostrości - to jest front focus, czy tak?? natomiast wszystkie wartości powyżej ustawienia F5/50mm z tym ustawieniem włącznie , ostrość była centralnie w punkt , nawet przy F14/50mm , jakie wnioski z tego testu mi podpowiecie koledzy , czy to normalna rzecz dla takiego obiektywu????
Jestem nowicjuszem w testowaniu obiektywów, proszę o wyrozumiałość, pozdrawiam.
MariuszJ
23-10-2010, 18:34
wszystko wykonałem książkowo
Co to za książka? Sugeruję nie czytać więcej.
Testy ostrzenia robi się na kontrastowym przedmiocie o płaszczyźnie równoległej do matrycy, o rozmiarze pokrywającym z zapasem krycie sensora AF, w odległościach roboczych (takich w jakich wykonuje się zdjęcia, a nie testy - jeżeli masz kłopot z ustaleniem, dobrym wyborem jest zasada 50xogniskowa).
Zdaje się, że nie spełniłeś żadnego z zaleceń "z mojej książki".
http://canon-board.info/showthread.php?t=68411
arkadiuszarek
24-10-2010, 12:31
Dzięki kolego za użytecznego linka, na tym etapie kończę ten wątek , pozdrawiam.
arkadiuszarek
24-10-2010, 20:05
Mariusz napisał na PW:
Witaj,
Wyciągnij wnioski z obrazka z podanego Ci wątku, który pokazuje jak na szybko zestawić całkiem sensowną prowizorkę do ustalenia czy masz FF/BF czy nie.