PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat szkło czy lampa.

pierzot
22-10-2010, 17:04
Witam,
Zacznę od tego, że nie wiem czy to dobry dział, na to pytanie, ale mam D90 więc wrzucam tu:) Odłożyłem trochę grosza i mam zamiar rozbudować swój zestaw na święta. Powstał problem, mam ochotę kupić N70-300VR i sb-900 ale budżet to maks 1600, muszę wybrać jedno z nich. Fotografuję głównie w plenerze i turystycznie, we wnętrzach turnieje snookerowe i bilardowe, gdzie i tak nie mogę używać lampy. Z drugiej strony uczę się portretu, który bardzo lubię poza tym często po w/wym turniejach są jakieś eventy na których lampa by się przydała. Nie mam doświadczenia z lampą i bardzo chciałbym się nauczyć pracy z błyskiem, ale za chwilę zimowe wyjazdy na pewno góry i to tele też by się przydało. Co sądzicie?

wist
22-10-2010, 18:35
Sugerowałbym Ci zakup Nikkora N70-300VR w pierwszej kolejności. Zacne szkiełko o którym tu wiele napisano, w terenie czy górach niezastąpione. Masz D90 więc przy posiadanych szkłach możesz spokojnie pracować nawet w trudniejszych warunkach oswietleniowych. Lampę (może nie taką ) lecz zawsze kiedyś dokupisz. Ja preferuję zdjęcia w świetle zastanym więc lampa moja jest sporadycznie używana. A utraconych zdjęć w plenerze nic nie zastąpi.
Jesteś z Warszawy więc 2 alternatywa - np. na giełdzie w Stodole:
Obiektyw N 70-210/4,5 - 5.6 (obiektyw w dobrym stanie) + lampa Sunpak PZ42X (nówka)= ok 500 + ok 500 PLN = 1000,- PLN. Trochę kasy zostanie na coś innego.
Z D90 obiektyw bedzie pracował poprawnie. Mam go ostry od pełnej dziury napęd pomimo srubokręta jest dosyć szybki. O tej lampie już na forum było sporo. Do sporadycznego użytku jest OK.
Powodzenia w wyborach sprzętu.

pppppp
22-10-2010, 18:55
Obiektyw N 70-210/4 + Metz 48AF - zmieścisz się w planowanych 1600zł będziesz miała lampkę z cls em co do portretu może się przydać jak i fajne szanowane szkło, te ze stałym światłem jest lepsze od wyżej wymienionego ale trudniej dostać

pierzot
22-10-2010, 19:46