PDA

Zobacz pełną wersję : Który lepszy - N60/2.8G Micro czy N85/3.5 Micro?

bamicz
18-10-2010, 13:28
Witam wszystkich, jestem początkującym amatorem i mam pytanie jeżeli chodzi o zdjęcia makro to mam na oku dwa obiektywy:
1) Nikon Nikkor 85 mm f/3.5 AF-S DX Micro ED VR
2) Nikon Nikkor 60 mm f/2.8G ED AF-S Micro
planuję trochę focić makro i nie wiem, który będzie bardziej odpowiedni, wiem że 60 bliżej ostrzy, zaś 85 jest dedykowana do DX (ja mam N D5000). Nie wiem czy jasność ma jakieś znaczenie przy makro 60 ma lepszą 2.8 - i to jest moje główne pytanie? 85 ma stabilizację wiem że makro to statyw i spokój ale czasami pochodzi się z aparatem i na szybko gdzieś się machnie jakieś szybkie żyjątka (mrówki itp) lub z ręki kwiaty, rośliny it, wtedy VR może się przydać? No i 85 jakies 150÷200 PLN tańsza więc w cenie 60 będzie już z filtrem. Czy istnieje jakaś alternatywa innych firm (Sigma, Tamron) do makro za ~2.000? A i pewnie do portretów wykorzysta się stabilizację?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Mariusz888
18-10-2010, 13:51
VR w macro jest totalnie zbędny - jasność w sumie też, bo przy takiej odległości ostrzenia, głębia ostrości będzie tzw. "papierowa" czyli bardzo malutka - więc i tak będziesz musiał przymknąć ;) ciężko jednoznacznie określić co jest lepsze bo do macro jest masa bardzo dobrych szkieł. Z alternatywnych masz bardzo dobre szkła Sigmy, Tokiny i Tamrona - to jest chyba jedyna dziedzina gdzie konkurencja jest tak silna i w sumie każdy producent oferuje coś bardzo dobrego :)

bulinko
18-10-2010, 14:07
Poza tym co napisał Mariusz888.
Ogniskowa przy tych dwóch szkłach będzie podobna N60 na DX będzie wynosiła ok. 90mm
Przy makro i tak będziesz działał w większości f/5.6 i w góre .
Według mnie najrozsądniejszy wyborem będzie N60 ( można spokojnie robić portrety) i Tamron 90.
Sigma do 100mm w makro słabo wypadała(według sampli i testów jakie widziałem), powyżej 100 mm jest już lepiej S150(ale to inna półka cenowa)