PDA

Zobacz pełną wersję : D90 blade kolory, nieostre zdjecia

S'cape
17-10-2010, 12:27
Witam!
Zdjecia robione w trybie automatycznym wychodza mi z reguly mniej lub bardziej nieostre, nawet przy dobrym swietle. Kolory sa malo nasycone, wszystko jakby jakies lekko rozmyte i za jasne. Czy to kwestia jakichs ustawien? Czy na auto wszystko nie powinno ustawiac sie samo? Probowalam robic te same ujecia przy roznych trybach, ale efekt podobny...
Jestem kompletnym laikiem i bede wdzieczna za pomoc. :)

Przykladowe zdjecie ponizej, tu akurat te "wady" sa bardzo jaskrawe, ale czesto mi sie tego typu fotki na auto zdarzaja - przeswietlone, nieostre, paskudne kolory.

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2010/10/20100527198-1.jpg
źródło (http://i1232.photobucket.com/albums/ff371/allesno/Allegro/2010-05-27198.jpg)

mister
17-10-2010, 12:36
1. Przeczytaj instrukcję obsługi
2. Przeczytaj jakąś książkę o podstawach fotografii

Masz zaawansowany aparat i ani ciut wiedzy o fotografii - nie bierz tego za krytykę, a raczej za dobrą radę.

LordRamzes
17-10-2010, 12:38
bo lustrzankę nie kupuję się aby używać Auto , zacznij używać trybów półautomatycznych preselekcja czasu migawki itd , a następna sprawa to obiektyw....

wasilewk
17-10-2010, 12:46
Wg mnie zdjęcie jest poruszone. Czas 1/80s - ja bym się bał czy nie za krótki dla pieska, choć potrafię utrzymać w ręku dłuższe czasy ! Ty zaczynasz, więc radzę używać na razie krótszych czasów (widać wybrany przez aparat czas w wizjerze). Sam mam kolegę, któremu focenie bez zielonego trybu nie wychodzi, ale cóż, trzeba próbować.

Pzdr.

Jacenty Z.
17-10-2010, 12:54
Niestety, podpisuję się pod tym co napisał mister - w którymś momencie przychodzi pora na to, żeby przestać być laikiem... A zakup tak zaawansowanego aparatu jak D90 chyba do tego nawet zobowiązuje - inaczej sprzęt będzie się niestety, ale marnował...