Zobacz pełną wersję : Obiektywy na śrubokręt
hipcio_stg
11-10-2010, 14:56
W związku, że posiadam D90 i naczytałem się o tanich obiektywach na śrubokręt jestem ciekawy jakie to obiektywy. Nie jestem profesjonalistą i nie zarabiam na zdjęciach a chciałbym robić coś więcej niż fotki z komórki czy z kompakta kieszonkowca. Wszystkie szkła którymi byłem zainteresowany posiadają swoje silniki. Wolałbym nie przepłacać.
35-70 2.8 (zwłaszcza w wersji D), 80-200 2.8 (zwłaszcza w wersji D), 85 1.8 D, 50 1.4 D (co do tej pięćdziesiątki to tak mi się zdaje, że ona ze śrubokrętem)
Trudno Ci coś doradzić, bo nie napisałes jakie zdjęcia chcesz robić.
Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi? A które to tanie obiektywy na śrubokręt? A jaka ogniskowa cię interesuje? Napisz coś więcej.
Wejdź na stronę Nikon.pl, tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie(szkieł na śrubokręt jest sporo).
Sigma i Tamron tez robi pare i sa jeszcze tańsze od Nikona :)
hipcio_stg
11-10-2010, 17:52
Szukam jakiś szkieł stosunkowo jasnych. Światło od 1.8-2.8, a ogniskowe to od 10-180/200. Najlepiej jakiś jasny zoom pokroju 20-80 + stałki.
W zasadzie jest jeden obiektyw, dla którego nie ma alternatywy ze śrubokrętem - 85/1.8, czyli klasyczna portretówka. Również jaśniejsza wersja 85/1.4 jest na śrubokręt, a odpowiednik z silnikiem jest dopiero w przedsprzedaży za grubą kasę.
Drugim przykładem jest 50/1.8m który kosztuje ok 400 zł. Najtańszy odpowiednik z silnikiem 50/1.4 to 1300 zł.
Nawet Nikkor 80-400 VR nie ma silnika.
Poza tym całe stada starszych obiektywów.
hipcio_stg
11-10-2010, 21:16